Apple’s Worldwide Developers Conference (WWDC25) is officieel van start gegaan met een reeks evenementen die een week duurt, met de uitreiking van de Apple Design Awards 2025 tijdens de openingssessie. Infold Games’ Infinity Nikki ontving de prijs in de categorie Visuals and Graphics. Oprichter Yao Runhao was persoonlijk aanwezig bij de ceremonie om de prijs in ontvangst te nemen.
Als “een prachtige open wereld gebouwd rond het plezier van verzamelen”, ontving Infinity Nikki veel lof van de Apple Design Award. In de reactie werd de baanbrekende innovatie van de game benadrukt, namelijk het verleggen van de focus van de gameplay naar het verzamelen van kleding in plaats van wapens. Ook werd opgemerkt dat “Infinity weelderig en tegelijkertijd knus is.
Als ’s werelds eerste cross-platform open-world game, gebouwd op Unreal Engine 5, is Infinity Nikki wereldwijd geprezen om zijn uitzonderlijke visuele effecten en grafische ontwerp. Tijdens de bètaversie gaf IGN de game een indrukwekkende 9/10 en beval Infinity Nikki aan als “diepgaande open-world exploratie, een eigenzinnig verhaal en een aantal van de mooiste in-game outfits die je ooit zult zien.” Naast IGN droegen 29 internationale media bij aan een gezamenlijke score van 80 op Metacritic.
“Een van de mooiste games van het jaar.” — De esthetische expressie van Infinity Nikki is alleen mogelijk dankzij de technologische doorbraak van de ontwikkelaars. Om de complexe stoftexturen en oogverblindende lichteffecten te creëren, implementeerde het ontwikkelteam meer dan 100 gepatenteerde technische innovaties. Om bijvoorbeeld dynamische bewegingen in een breed scala aan outfits te presenteren, onderscheidde het team zorgvuldig de textuur van verschillende stoffen en gebruikte geavanceerde skeletfysica om het gedrag van verschillende materialen in de echte wereld te simuleren.
“Verzamel kleding in plaats van wapens, weelderig maar tegelijkertijd comfortabel.” — Deze verfrissende gameplayfilosofie is een van de belangrijkste redenen waarom Infinity Nikki de aandacht van Apple trok. De game combineert op unieke wijze aankleedmechanismen met een openwereldframework, wat zorgt voor een ontspannende en meeslepende ervaring dankzij elegant outfitontwerp, audio en visuele expressie. Wanneer Nikki bijvoorbeeld de “Wind of Purity”-outfit maakt, krijgt ze zuiveringsvaardigheden, waardoor ze vijanden kan zuiveren. en corrupte zones op de kaart.
Om spelers Nikki’s magische momenten in de wereld van Miraland te laten vastleggen en koesteren, heeft Infold Games ook de in-game camera vernieuwd. Met upgrades waarmee spelers de brandpuntsafstand, belichting, diafragma, filters en personageacties kunnen aanpassen – samen met dynamische scènerendering op basis van het weer en de omgeving – biedt Infinity Nikki een krachtig hulpmiddel voor visuele storytelling en het creëren van herinneringen.
“Het draait om schoonheid, niet om geweld.” — Terwijl spelers de rijkelijk ontworpen landschappen en ingewikkelde mode verkennen, hebben Infinity Nikki’s lichte gevechts- en progressiemechanismen een gepassioneerde discussie aangewakkerd onder spelers wereldwijd, die zeggen dat het “geen vervanging biedt”. Nikki heeft, samen met haar charmante metgezel “Momo”, wereldwijd de harten van spelers veroverd.
“We dachten dat het even zou duren voordat spelers een onconventionele en trage openwereldgame zouden waarderen. Maar op de dag van de lancering liet de gemiddelde speelduur ons zien dat velen er al helemaal weg van waren”, aldus Yao Runhao in een interne memo, de dag na de open bètalancering van de game.