In Death: Unchained, het hoogst gewaardeerde boogschietspel van Oculus Quest, heeft zojuist een belangrijke grafische update voor Quest 2 ontvangen.
In Death: Unchained onderscheidt zich al van de mobiele VR-menigte met zijn gedetailleerde beelden en natuurlijke verlichting, en de nieuwe grote update maakt het verder tot de maatstaf voor visuele kwaliteit op mobiele VR.
“We wilden dat de update echt zou laten zien wat de nieuwe headset kan, en dit is misschien wel de grootste Quest 2-update onder de bestaande games”, zegt Wojtek Podgórski, CEO van Superbright.
“Het team heeft hard gewerkt aan visuele upgrades die gebruik maken van de krachtigere en modernere hardware van Quest 2. We hebben hieraan gewerkt sinds de game uitkwam, het kostte veel moeite, maar we kunnen nu de hele wereld van de game in één keer laten zien, met prachtige nieuwe atmosferische effecten, terwijl we alles nog scherper en soepeler maken. De game ziet er alleen maar beter uit en voelt nog beter aan op Quest 2 ”.
De ontwikkelaar zegt dat spelers nog meer visuele upgrades kunnen verwachten, waarvan sommige naar verwachting zullen doorsijpelen naar de originele Quest, terwijl de ontwikkelaar ook werkt aan een gratis DLC voor zowel Quest 1 als 2, die half november wordt uitgebracht.
Verbeteringen die spelers kunnen verwachten van de Quest 2-update:
· De hele wereld tegelijk, met verbeteringen in prestaties en kwaliteit
De game laadt nu en toont de hele wereld in één keer, zodat de spelers ver in de verte kunnen kijken, genieten van hemelse vergezichten en een beter richtingsgevoel in het spel krijgen.
· Nieuwe atmosferische mist
De update is van de grond af opgebouwd om de hemelse look van In Death: Unchained te leveren, en brengt een nieuwe volumetrische, meerlagige aangepaste mist die de hele wereld overspant.
· Extra levelstukken
De wereld van de game bevat extra drijvende eilanden die helpen de wereld buiten de speelgebieden te vullen
· Scherpere beelden (Fixed Foveated Rendering is uitgeschakeld op Quest 2)
Door de optimalisaties van de game en de kracht van Quest 2 te combineren, schakelt de update fixed foveated rendering uit en is de output super scherp op Quest 2.
· Nieuwe wolkenschaduwen
De game voegt een subtiel wolkenschaduweffect toe aan het hele level, wat bijdraagt aan de hemelse uitstraling.
· Bijgewerkte sneeuwschaduw
De sneeuwschaduw op de rotsblokken die de gebouwen ondersteunen, is bijgewerkt.
· Bijgewerkte textuurfiltering
Texture LOD’s / mipmaps zijn afgestemd voor meer kwaliteit op Quest 2, gecombineerd met de FFOV OFF die de algehele kwaliteit verhoogt om het spel er scherper uit te laten zien.
· Algehele comfort
De game voelt vloeiender aan, vooral bij grote gevechten, dankzij de verhoogde CPU-kracht en game-optimalisaties.