De inspirerende 3D-kunstenaar FESQ stapt deze week In de NVIDIA Studio om de creatieve workflow achter zijn surrealistische en cyberpunk-geïnspireerde animatie Double/Sided te delen. Een van de redenen dat FESQ’s werk zo inspirerend is, is dat hij kleurenblind is.
Met Double/Sided heeft FESQ eerst basismodellen afgeleid van populaire GPU-versnelde 3D-renders op Cinema 4D, voordat hij het 3D-model bewerkte met zijn GeForce RTX 3080 Ti GPU, wat soepele interactiviteit en hogere snelheden mogelijk maakt.
FESQ bespaarde kostbare tijd door de RTX-versnelde NVIDIA Iray renderer van zijn GPU te gebruiken. Met deze bespaarde tijd kan FESQ spelen met kleur. Voor Double/Sided gebruikte hij Adobe Substance 3D painter om kleuren en texturen rechtstreeks op zijn 3D-model aan te brengen. Versneld door zijn GPU kon hij ray traced bakken gebruiken voor hogere rendersnelheden, aangedreven door NVIDIA RTX- en NVIDIA Iray-technologie in de viewport.
Ook de toepassing van kleurcorrectietools met het Lumetri Color-effectpaneel en de Glow-functie als finishing touch profiteerde van GPU-versnelling. FESQ kon zich zelfs niet voorstellen hoe hij zijn visie zou kunnen voltooien zonder zijn GPU en merkte op: “Vrijwel mijn hele workflow is afhankelijk van GPU-versnelling”.
Kunstenaars kunnen leren hoe ze surrealistische landschappen kunnen maken met FESQ’s Studio Session tutorial Creating Surreal Landscapes Using Cloners in Cinema 4D & Redshift.