Vandaag kondigde Huawei Consumer Business Group (CBG) op de CES 2016 sterke bedrijfsresultaten en de snelle jaar-op-jaar groei aan. De inkomsten van Huawei zijn meer dan $ 20 miljard, wat een stijging betekent van bijna 70% ten opzichte van 2014.

Bovendien bereikte Huawei met haar 108 miljoen verkochte smartphones in 2015 een stijging van 44 procent ten opzichte van voorgaand jaar en werd daarmee de eerste Chinese smartphonefabrikant die ruim de mijlpaal van 100 miljoen verkochte smartphones bereikte.

Huawei ervaart wereldwijde groei en is tevens het beste smartphonemerk in China
Met de verzending van meer dan 108 miljoen smartphones in 2015 heeft Huawei een positie behaald in de top 3 van bedrijven met het hoogste marktaandeel in smartphones. Hierdoor is de kloof met de concurrentie aanzienlijk verminderd. Daarnaast heeft Huawei het hoogste marktaandeel in China behouden sinds maart 2015. In afgelopen periode werden twee premium smartphones gelanceerd, namelijk de P8 en de Mate S. In combinatie met de doorbraak in China behaalde Huawei veel succes in de internationale markt. In West-Europa is het marktaandeel van Huawei in de high-end smartphone markt (telefoons
tussen de 400 tot 500 euro) meer dan 60 procent. Hiermee behoort Huawei qua marktaandeel in de top 3 in Spanje, Italië, België, Zwitserland, Portugal en verschillende andere landen. Daarnaast heeft Huawei meer dan 12 miljoen smartphones verzonden naar Latijns-Amerika in 2015, een stijging van 68 procent. In het noordoosten van Europa overschreden smartphoneverzendingen 3.460.000, een 114 procent stijging ten opzichte van 2014. In het Midden-Oosten en Afrika werden 12 miljoen smartphones verkocht, waardoor Huawei op de tweede plaats staat.

Huawei heeft tevens haar naamsbekendheid vergroot en heeft op dit gebied een aanta opmerkelijke prestaties geleverd:
• Huawei steeg in de Interbrand’s Top 100 Global Brands lijst van nummer 97 in 2014 naar nummer 88 in 2015.
• Huawei noteerde de 70ste plaats in de top 100 van de meest waardevolle wereldwijde merken volgens de Brandz 100 lijst.
• Volgens een rapport van de wereldberoemde onderzoeksinstelling IPSOS staat Huawei op de eerste plaats wat betreft de groei van de merkbekendheid. Huawei maakte een sprong  van 65 procent in 2014 naar 76 procent in 2015, met meer dan 75 procent van de consumenten die inmiddels bekend zijn met de Huawei smartphones.
• De naamsbekendheid van Huawei is afgelopen jaar aanzienlijk toegenomen in de volgende Europese landen: Portugal (87 procent); Italië (82 procent); Spanje (79 procent); Nederland (73 procent); Duitsland (68 procent).
• Omdat de merkbekendheid van Huawei is toegenomen groeide haar Net Promotor Score (NPS) naar 47, waarmee Huawei wereldwijd als derde gerangschikt is.

Huawei producten zoals de P8, Mate 7, Mate S en Nexus 6P werden in 2015 wereldwijd goed ontvangen:
• Globaal bereikte de P8 4,5 miljoen verzendingen. Het apparaat ontving belangrijke onderscheidingen, waaronder: ‘Best Recommendation Award’ van Noord-Europese Ljud & Bild; ‘White Gold Award’ na een Deense test en tot slot ‘Recommended Product of the Year’ van de Noorse reviewwebsite Dinside.
• Meer dan 7 miljoen Mate 7 smartphones werden verzonden in 2015. De smartphone won de ‘Best of IFA 2014’ award en won onderscheidingen van Android Authority, GSM Arena en Tom’s Guide.
• De Mate S overschreed meer dan 800.000 verzendingen binnen vier maanden na de release, met een omzet in 48 landen in Azië en Europa. De smartphone won tevens negen wereldwijde prijzen, waaronder ‘BEST van IFA 2015’ van zowel Global Technology Media GIGA en AndroidPIT.
• De Huawei Nexus 6P, welke is ontwikkeld in samenwerking met Google, beleefde een ster e doorbraak in Noord-Amerika. De smartphone was binnen een maand uitverkocht in de Google Store. Wereldwijd is de Nexus 6P verkocht in meer dan 60 landen en regio’s, waaruit blijkt dat het een populair product is. De Nexus 6P kreeg uitstekende recensies van technologiemedia. Daarnaast was de smartphone ook finalist in ‘Holiday Season Recommendation’, ‘Editor’s Choice’ en ‘Best of 2015’ waarbij het toestel werd aanbevolen in diverse mainstream media, onder meer op het gebied van Huawei’s sterke technologische ontwikkeling, product design en de productievaardigheden.

Huawei richt zich op succesvolle samenwerkingen en onderzoek naar verdere innovatie
Huawei’s uitstekende bedrijfsprestaties kunnen worden toegeschreven aan de hoge investeringen in innovatie en R&D. Huawei heeft zestien onderzoekslaboratoria, verspreid over de hele wereld in China, Duitsland, Zweden, Rusland en India. In 2014 investeerde Huawei 14,2 procent van de jaarlijkse omzet in R&D. 76.687 patenten werden veiliggesteld waarvan 18.000 betrekking hadden op Huawei apparaten. Huawei heeft zijn innovatie toegepast op de nieuwste producten, waardoor goede resultaten werden verkregen met de apparaten. Zo investeerde Huawei $ 98 miljoen USD in drie jaar tijd en vestigde het een
onderzoeksteam in Frankrijk om het eerste door Huawei ontwikkelde ISP voor de Mate 8 te creëren. Dit stelt gebruikers in staat om betere foto’s te maken met een snellere focus, verbeterde helderheid en een nauwkleuriger kleurtint. Bovendien werd de Press Touchtechnologie geïntroduceerd in de Mate S waarmee de traditie van de tweedimensionale touch-screenbediening werd doorbroken en een nieuw tijdperk werd gestart van de interactie tussen mens en apparaat. Bovendien werd de Huawei vingerafdruk 2.0 technologie verhoogd tot een erkende snelheid van 100 procent, en werd de knuckleoperatie door gebruikers goed ontvangen.

Op de CES 2015 startte Huawei samenwerkingsverbanden met een aantal van ’s werelds topmerken om gebruikers geweldige ervaringen te geven met de apparaten:
• Huawei ontwikkelde samen met Swarovski de Huawei WATCH Jewel, ‘s werelds eerste slimme horloge speciaal ontworpen voor vrouwen. HUAWEI WATCH Jewel beschikt over 68 SWAROVSKI zirkonia’s, ingelegd in de wijzerplaat. De horlogeband is gemaakt van Italiaans krokodillenkalfsleer waardoor het functionele apparaat elegantie uitstraalt.
• Huawei heeft haar krachten gebundeld met Harman Kardon, ‘s werelds meest toonaangevende audio-merk op de M2 10.0 tablet om een toonaangevend apparaat in de video/audio markt te introduceren.
• De Huawei Nexus 6P, gemaakt in samenwerking met Google, heeft ervoor gezorgd dat Huawei één van ’s werelds topmerken werd. Zowel het ontwerp van de apparaten als de kwaliteit overtrof de vorige Nexus versies.
• Huawei werkte in de automotivemarkt samen met toonaangevende fabrikanten zoals GM, Volkswagen en PSA Peugeot Citroën en integreerde Huawei’s automotive 4G-communicatie module in toekomstige voertuigen.
• Huawei stapte ook in de smart home markt met de lancering van Huawei Lite OS, een geïntegreerd, slim apparaat dat het standaardprotocol van HiLink volgt. Huawei heeft een samenwerkingsverband gestart met meer dan 60 partners, waar onder Haier, Midea, Skyworth en Broadlink.
• Huawei is ook gericht op de integratie van technologie en mode, door samen te werken met Vogue tijdens de Milan Fashion Week, en door een samenwerking met de wereldberoemde modefotograaf Mario Testino en topmodellen Karlie Kloss en Sean O’Pry.
De video-advertentie zorgde voor significante verkoop in Europa.

In 2016 zal Huawei haar winnende strategie door samenwerkingen met topmerken doorzetten in diverse branches, variërend van vlaggenschipproducten tot smart home tot clouddiensten. Dit door geavanceerde technologische producten te leveren aan haar klanten. De voortdurende integratie tussen de toekomstige richting van consumentenapparaten en partners’ geavanceerde technologie zal resulteren in nieuwe, geavanceerde producten en geweldige gebruikerservaringen.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x