Met Horizon Forbidden West’s lancering niet verder dan twee maanden verwijderd, komen Sony en Guerrilla Games nu lekker met wat details omtrent de titel. Met de komende RPG die zelfs op de cover staat van Game Informer, laat ook meteen meer details los over de game.
Een van de zaken die we daarin zien is de uitgebreide skill tree in de game, Guerrilla games sprak daar al eerder over.
In Forbidden West, zal de skill tree zes verschillende speelstijlen hanteren, Warrior, welke de focus legt op melee; Infiltrator, zal de focus leggen op stealth; Hunter, pakt ranged aanvallen aan; Machine Master, is meer de hack kant op; Survivor, legt de focus op gezondheid en grondstoffen; en Trapper, zoals het het al zegt, vallen. Elk van deze heeft 20 tot 30 vrij te spelen skills en elke tree heeft zijn eigen unieke Valor Surge.
Ondertussen daagt de game je uit om meerdere speelstijlen te gebruiken, dit stimuleert het ook nog op andere manieren, onder andere door het verbeteren van je gear, dit kan gedaan worden bij workbenches. Elk wapen heeft zijn eigen niveau aan upgrades, doormiddel van deze te doorlopen groeit je wapen in stats, hierdoor kan ook je ammo capacity verhogen, of juist een nieuwe ammo type vrijspelen. Bijvoorbeeld door het upgraden van je Common bow, hier speel je dan Acid Arrows vrij. Ook kan je je outfit upgraden tussen de 3 en 5 keer, elke upgrade verbeterd de stats en het effect van de perk die de outfit heeft.
Dan zijn er nog vijf nieuwe screenshots naar buiten gebracht. Deze legt de focus op Daunt, een gebied in het oosten van Sundom. Ook wordt er een nieuwe machine onthuld, Burrower, deze kan zichzelf onder de grond verstoppen en dan als verassing weer naar boven komen. Game director Mathijs de Jonge zegt het volgende over burrower, “We wanted to add even more character and locomotion to the machines in Horizon Forbidden West, so the Burrowers are very similar to otters or weasels: flexible, quick, and pretty ferocious.”
Horizon Forbidden West staat gepland voor 18 februari