Home Gaming Horizon Chase 2 Review

Horizon Chase 2 Review

Horizon Chase 2 is de nieuwe game van Aquiris Game Studio en Epic Games. De opvolger van Horizon Chase Turbo bouwt voort op waar zijn voorganger sterk in was en dat is arcade race plezier neerzetten. Wij hebben de game onlangs flink uit mogen testen en hieronder lees je ons oordeel!

In Horizon Chase 2 ga je op een reis over de wereld en ga je vele locaties ontdekken. Denk hierbij aan San Francisco waar je over de Golden Gate Bridge heen gaat scheuren of dat je door de fel verlichte straten van Tokyo rond gaat rijden niks is te gek. Elke locatie zet je neer in een spektakel met daar de unieke visuele stijl van de game. Je kunt zien dat de game met veel liefde is ontwikkeld voor de steden waarin je rijd. Waar je rijd zie je veel herkenningspunten waarbij je je echt als een toerist voelt. De game zet je neer in een 90’s arcade race game net zoals OutRun alleen dan in de moderne grafische stijlen.

Horizon Chase 2 is qua gameplay vergelijkbaar met games zoals OutRun die ik eerder al benoemde. Je hoeft niet te schakelen of moeilijk te driften in de game. Het is gewoon zo snel mogelijk rijden en met grote snelheden door de bochten heen rijden en proberen zo snel mogelijk te eindigen. Je kunt ook nitro boosts gebruiken die je als een goede strategie gebruikt precies kan zorgen dat je als eerste over de finish kan gaan.

In de wereld tour modus ga je door allemaal verschillende landen heen waar je verschillende races moet ondernemen. Het gaat om de volgende soort races: Lap Races, Time Trials en Sprints. In Lap Races krijg je 3 tot 5 laps voor je kiezen tegen maar liefst 19 tegenstanders waarbij je moet proberen als 1e over de finishlijn te komen. In de Time Trials moet je een zo snel mogelijke tijd neerzetten om 1e te worden. In de Time Trials kun je ook tijd bubbels pakken die zorgen dat je tijd iets ingekort word en zo meer tijd hebt om 1e te worden. Deze Time Trials zijn erg pittig te noemen. In de Sprint modus heb je één lap waarin je moet rijden tegen 19 tegenstanders die vrij lange wegen moeten ondernemen.

Als je wint krijg je experience punten waarmee je kan zorgen dat je weer een level omhoog gaat met de auto waarin je rijd en daardoor speel je ook meer mogelijkheden vrij om te gebruiken voor je auto. Ook zijn er blauwe munten te vinden op de wegen die zorgen dat je meer uitbreidingen kan verdienen voor je auto. Ook is er per race die je behaalt geld te verdienen die je uit kan geven aan nieuwe lak voor je auto of carrosserie voor je wagen.

Horizon Chase 2 laat een flinke grafische sprong zien ten aanzien van zijn voorganger. Dit zie je vooral door de tekenstijl die gebruikt is voor de game. De game voelt als een retro race game maar heeft daarin wel goede graphics.

De game heeft ook een multiplayer die ook nog een cross-play bevat dat betekent dat je online kunt spelen tegen tegenstanders van alle consoles waarop de game is verschenen. De multiplayer heeft genoeg te doen voor het geval je je gaat vervelen en zin hebt om online te gaan knallen.

Geen enkele race game is ergens zonder een goede soundtrack. Horizon Chase 2 heeft een goede soundtrack die gemaakt is door Barry Leitch die je zou kunnen kennen van de game San Francisco Rush 2049. De game bied je moderne en retro muziek wat een erg leuke afwisseling is.

Hou je van ouderwetse arcade race games zoals OutRun dan ben je bij Horizon Chase 2 bij het goede adres. Je moet de game niet gaan vergelijken met Forza Motorsport of Gran Turismo want dan kom je bedrogen uit. Horizon Chase 2 is een ode aan de oude arcade race games van vroeger.

YouTube video