Het lijkt erop dat de pogingen van Naughty Dog om een live-service multiplayergame te creëren in het Last of Us-universum niet al te goed uitpakken. Recentelijk is gemeld dat het op zichzelf staande multiplayerproject The Last of Us van de ontwikkelaar “on hold” is gezet, wat weer volgde op eerdere berichten eerder dit jaar dat het ontwikkelingsteam van het project was ingekrompen na een interne herbeoordeling door Sony.
Nu lijken belangrijke leden van dat team ook het bedrijf te verlaten. Zoals gespot door Twitter-gebruiker @Joanastic, heeft Anders Howard – die de Principal Monetization Designer was voor de multiplayer Last of Us-game – Naughty Dog verlaten. Een recente update van zijn LinkedIn-profiel bevestigt dat hij in september vertrokken is.
Howard trad in november vorig jaar toe tot Naughty Dog, daarvoor had hij bijna acht jaar bij Epic Games gewerkt, waar hij aan Fortnite werkte.
Onlangs werd gemeld dat Naughty Dog minstens 25 tijdelijke medewerkers van zijn QA-team had ontslagen, waarschijnlijk als gevolg van de status van zijn multiplayer Last of Us-game.