Team17 en Sole Survivor Games hebben vandaag de cult-managementsim Honey, I Joined a Cult gelanceerd in versie 1.0. Door spelers te plaatsen als de architect van hun eigen sekte, zullen ze elk aspect ontwerpen volgens de veeleisende normen van de sekteleider, en alles bouwen, van energiekuuroorden tot geestkamers, en ervoor zorgen dat hun toekomstige volgers alles hebben wat ze nodig hebben op hun reis naar verlichting. Het runnen van een succesvolle sekte is geen sinecure, spelers zullen het geluk van sekteleden in evenwicht moeten brengen, bemoeizuchtige buitenstaanders moeten aanpakken en het opgeblazen ego van hun leider moeten beheren om de zaken soepel te laten verlopen, hun volgers toegewijd en de winst te verhogen.
Update 1.0 bevat interactieve politie-invallen en -protesten, een moeilijkheidsselectiesysteem, helphandleiding, tapijtsysteem, stoomkaarten en prestaties, naast nieuwe in-game content en aanpassingsopties, balancerende verbeteringen en veranderingen in de kwaliteit van leven. De volledige lancering introduceert ook gratis DLC die beschikbaar is voor alle spelers die Honey, I Joined a Cult bezitten vóór 10 november (inclusief alle aankopen die tijdens vroege toegang zijn gedaan) en bevat cosmetica van andere door Team17 gepubliceerde titels, waaronder The Escapists, The Survivalists, the Worms-franchise , Blasphemous, Yooka-Laylee en Narita Boy.
Tijdens zijn tijd in Steam Early Access ontving Honey, I Joined a Cult belangrijke inhoudsupdates die de verscheidenheid aan sekten vergrootten en de spelmechanica aanzienlijk uitbreidden. De Peace & Love-update introduceerde zes nieuwe themakamers, twee gloednieuwe eindes om te verkennen, nieuwe outfits en een herwerking van de tutorial en het prestigesysteem. In maart 2022 bracht de Futurist Update Honey I Joined a Cult naar de laatste grens, met nieuwe themakamers, speciale personages en missies, nieuwe items en updates voor de Divine Inspiration en Research Tech-bomen.