Hogwarts Legacy is een verhaal van twee helften. Wat betreft de open wereld voelt het grotendeels repetitief en onderontwikkeld aan, met veel te veel grotten of ruïnes van dezelfde aard die herhaald worden. Het is echter een totaal ander verhaal wanneer je het kasteel van Hogwarts zelf bezoekt of het nabijgelegen gehucht Hogsmeade. Op deze locaties is het duidelijk dat de ontwikkelaars zo’n scherpe aandacht voor detail hebben betaald.
Mocht er een vervolg op Hogwarts Legacy worden aangekondigd, en dat lijkt waarschijnlijk gezien het immense financiële succes, dan zou het leuk zijn om dit niveau van detail uit te breiden over het hele spel – zelfs als, durf ik te zeggen, dat betekent dat de grootte van de wereld enigszins wordt verkleind.
Hogsmeade is zo gedetailleerd dat spelers tot op de dag van vandaag nieuwe kleine ontwerpkeuzes en functies blijven ontdekken. Onlangs ontdekte een speler dat een winkel drie totaal verschillende interieurs heeft, afhankelijk van welke deur je binnenkomt. Als dat geen pure tovenarij is, weet ik niet wat het is.
In deze laatste vondst ontdekte een speler dat er een voordeel zit aan het afluisteren van de inwoners en bezoekers van Hogsmeade. Dit detail werd opgemerkt door Reddit-gebruiker Shermutt die zei: “Sorry voor nog een Garlick crush post, maar ik realiseerde me dat als je lang genoeg naar de NPC’s in Hogsmeade luistert, je leert dat zelfs zij weten wat er aan de hand is.”
Als je het niet weet, Mirabel Garlick is de professor in kruidkunde in Hogwarts Legacy en ze heeft veel bewonderaars in de fanbase. Zo ook, zo lijkt het, heeft ze in Hogsmeade.