Glimmer Studios deelde onlangs hun ontwerpfilosofie achter hun aankomende platformgame Lumione. Glimmer heeft zorgvuldig 170 levels voor Lumione gemaakt en tientallen uitdagende mechanica ontworpen die spelers kunnen overwinnen. Het ontwerp van deze niveaus was verdeeld in 3 delen. Lees het volledige ontwikkelaarsdagboek op Steam.
- Het idee – dit was het moeilijkste deel van het ontwerpproces
- Bouw en verbind de niveaus
- Test en valideer de haalbaarheid van het leveldesign
Toen deze stappen eenmaal door Glimmer waren voltooid, hadden ze een nieuw niveau in handen. Hoewel ze de nadruk leggen op uitdagingen in hun levelontwerp, willen ze ook dat elk level origineel en leuk is. Doorgaans duurt het een week om een nieuw niveau van begin tot eind te ontwerpen. Op een gegeven moment waren ze in staat om ongeveer 30 niveaus in 3 maanden uit te schakelen. Spelproducent Raker wilde ervoor zorgen dat elk niveau niet alleen een uitdaging voor de speler bevatte, maar ook logisch was in relatie tot het plot. Glimmer Studios wil niet alleen dat de spelers de uitdaging waarderen die ze in petto hebben, maar ook het verhaal dat zich ontvouwt.
Het was belangrijk voor Glimmer om niet keer op keer op dezelfde oude trukendoos te vertrouwen om spelers uit te dagen terwijl ze zich een weg baanden door de niveaus van Lumione. Spelmechanica zoals Neon Line, Pinball en Jetpack werden toegevoegd aan verschillende niveaus om ze op te fleuren en meer variatie aan het spel toe te voegen. De kernmonteur die alle 3 samenbindt, is echter aan het reizen. Door deze mechanica in verschillende hoofdstukken te leren gebruiken, wordt de moeilijkheidsgraad waarmee spelers worden geconfronteerd naarmate ze verder komen in Lumione, vergroot, maar het stelt ze ook in staat om in grotere ruimtes te werken en ze te belonen met een groter gevoel van voldoening nadat ze een niveau hebben bereikt.
Hoewel Lumione een platformgame is, is het ook een spel met een hoop en een droomthema. Het vertelt de spelers een verhaal over het doorstaan van ontberingen en het uiteindelijk succesvol vinden van het licht. In het spel zullen spelers moeilijke obstakels tegenkomen, maar zolang ze hun vaardigheden blijven aanscherpen, zullen ze uiteindelijk in staat zijn om de moeilijkheden te doorbreken. “Hoewel je soms zult falen, moet je het blijven proberen.” Dit is een belangrijk thema dat Lumione aan de spelers wil overbrengen.
Lumione kan nu aan je verlanglijst op Steam worden toegevoegd. Je kunt de game ook reserveren op de officiële website van Glimmer Studio. De mensen onder de zee in duisternis wachten op je redding, dus ga het licht achterna.