Home GamingAndroid Hoe Fortnite de weg heeft geplaveid voor de mobiele aanval van Wargaming Nexus

Hoe Fortnite de weg heeft geplaveid voor de mobiele aanval van Wargaming Nexus

by Jos Vis

Wargaming heeft een gloednieuwe divisie gelanceerd die de volgende high-end hit voor mobiel wil creëren, na de recente opkomst van smartphone-shooters.

Onder de vlag van Wargaming Nexus zal een nieuw team intern AAA mobiele titels ontwikkelen en samenwerken met externe ontwikkelaars om ze onder dit label te publiceren. Wargaming vertelt GamesIndustry.biz dat dit een afzonderlijke entiteit is van de afdeling voor mobiele publicaties die het in 2017 heeft gelanceerd.

De unit wordt geleid door Mike Belton, die eerder tien jaar als hoofd van het bedrijf werkte voor wereldwijde marketing en PR, en twee jaar als hoofd van de uitgeverij voor de CIS-regio. We hebben Belton ingehaald om meer te weten te komen over de plannen voor Nexus.

“Ons belangrijkste doel is om innovatieve AAA-hits te maken,” vertelt hij aan GamesIndustry.biz. “We staan ​​dus open voor werken met studio’s die in staat en bereid zijn om met gedurfde ideeën en game-prototypen te komen met inventieve mechanica, die het publiek jarenlang betrokken en vermaakt kunnen houden. We willen zelfs nog een stap verder gaan, om hele culturen te worden geboren rond elk spel. “

Het idee voor Nexus begon eigenlijk met de lancering van de eerder genoemde mobiele divisie en, net zo belangrijk, een samenwerking tussen Wargaming en Epic Games om Unreal Engine 4 te gebruiken als de technologie achter haar smart-apparaatspellen.

Als zodanig is Nexus op zoek naar titels die zijn gebouwd met UE4 (hoewel Belton zegt dat deze zich uiteindelijk zal gaan vestigen op andere technologieën) en idealiter games met “platformonafhankelijke mogelijkheden” wil vinden. Dit laatste punt komt ongetwijfeld, althans gedeeltelijk, voort uit het succes van Fortnite, dat zijn publiek heeft zien oplaaien sinds spelers op verschillende apparaten tegen elkaar hebben laten spelen. Sterker nog, de populariteit van royale shoot-shoots vormt een grote inspiratiebron voor wat Nexus hoopt te bereiken.

“Een van onze kortetermijndoelstellingen in deze fase is om multiplayer PvP-shooters te omarmen, aangezien dit segment duidelijk in de lift zit op de mobiele markt – hoewel het nog niet de top heeft bereikt zoals gezien op pc en console,” zegt Belton .

“Ja, er komt een constante toestroom van nieuwe shooters op de markt, maar weinigen van hen raken de benchmark van Fortnite of PUBG. Deze titels hebben echt nieuwe mogelijkheden voor het genre geopend en hun publiek is aanzienlijk gegroeid.”

Fortnite en PUBG zullen niet de enige titels zijn waar het Nexus-team inspiratie uit haalt. Belton zegt dat het apparaat onderzoekt hoe het mechanica die populair zijn op pc en consoles kan porten en aanpassen en of ze kunnen werken in geavanceerde mobiele games, evenals ‘succesvolle en trendy mechanica’ in andere mobiele apparaten. titels.

Het is belangrijk om op te merken dat Wargaming Nexus natuurlijk aan originele ideeën werkt en Belton zegt dat het graag de volgende grote mobiele hit wil vinden die het niet zal beperken tot het militaire thema waar het bedrijf het meest bekend om is.

“We willen experimenteren met nieuwe instellingen, genres en ideeën”, zegt hij. “Momenteel zijn we klaar om samen te werken aan de prototypering van sommige producten op basis van ontwikkelaarsvelden in eigen huis, maar we zijn altijd op zoek naar de volgende innovatieve game, dus we verwelkomen ontwikkelingsstudio’s met open armen.

“Ja, het militaire thema is een essentieel onderdeel van de nalatenschap van Wargaming, maar we staan ​​open voor het creëren van nieuwe IP’s voor verschillende doelgroepen.”
Uiteraard zal, gegeven de basis van het bedrijf in World of Tanks, de focus liggen op games-as-a-service. Maar Belton erkent dat andere bedrijven in de mobiele markt problemen hebben gehad met hun modellen voor het genereren van inkomsten en de kwaliteit van het product, dus verzekert het team dat het van plan is manieren te vinden om dergelijke problemen met betrekking tot onze titels te verhelpen.

Het Nexus-team heeft al zes maanden lang gewerkt aan een partnerschap met tientallen studio’s uit Oost- en Midden-Europa, waarvan zes projecten al zijn geprototypeerd. Nu is de nieuwe unit op zoek naar potentiële partnerstudio’s van verder weg. Dat gezegd hebbende, is er geen urgentie om titels snel uit te rollen.

“We hebben geen doel om elk jaar X-games te publiceren”, zegt Belton. “Wargaming Nexus gaat over kwaliteit, niet over kwantiteit.”

Het is duidelijk dat World of Tanks en World of Warships de vlaggenschepen van de portfolio van Wagraming blijven. Maar naarmate het mobiele publiek blijft groeien, is het bijna een noodzaak geworden voor het bedrijf om zijn inspanningen op dit gebied op te voeren. Wargaming is aangemoedigd door het feit dat de gevestigde mobiele titels zijn gegroeid – Belton zegt dat 2018 het “beste jaar sinds de lancering” van World of Tanks Blitz was – en nu wil Nexus deze kant van de onderneming een boost geven.

“We kunnen niet voorbijgaan aan het feit dat de mobiele markt steeds meer in beweging komt en de consolemarkt en de pc-markt al heeft ingehaald”, zegt Belton. “We hebben al een aanzienlijke positie op de markt dankzij onze op mobiele apparaten gerichte studio’s en de toewijding en investeringen van Wargaming, maar met Wargaming Nexus kunnen we ons aandeel echt vergroten en vergroten.”

Hij concludeerde: “Er is altijd ruimte voor een spel om de grenzen te verleggen en een markt voor zichzelf te creëren. Dat is ons doel met Wargaming Nexus, om nieuwe innovatieve gameplay te vinden en uiteindelijk op de markt te brengen.”

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x