Met een lijst van meer dan 300 DLSS-verbeterde games en apps die momenteel beschikbaar zijn, heeft DLSS al enorme vaart gekregen, en de vlammen zijn zojuist hoger opgelaaid met de release van een nieuwe plug-in voor DLSS 3 voor Unreal Engine 5.2 van Epic Games.
Intussen zijn Forever Skies en Trepang2 de nieuwste games die DLSS 2-prestatie-upgrades hebben gekregen.
In de aanloop naar de officiële release kunnen Steam-gamers nu tot 26 juni een DLSS 2-uitgebreide Warhaven-demo spelen, met 6 soldaten, 4 onsterfelijken, 4 maps en 2 modi, waarvan je hier alle details kunt vinden. Wanneer Warhaven dit najaar officieel wordt gelanceerd, kunnen de prestaties tot nog grotere hoogten worden opgevoerd met NVIDIA DLSS 3 en kan de latency van het systeem worden verminderd met NVIDIA Reflex.
NVIDIA DLSS 3-plugin voor Unreal Engine 5.2 uitgebracht
Unreal Engine is een open en geavanceerde realtime 3D-creatietool die gameontwikkelaars en -creators de vrijheid en controle geeft om geavanceerde realtime 3D-inhoud, interactieve ervaringen en meeslepende virtuele werelden te leveren.
Vandaag heeft Epic Games’ Unreal Engine een upgrade gekregen met een Frame Generation-plugin voor Unreal Engine 5.2. Nu kunnen alle ontwikkelaars en ontwerpers van Unreal Engine optimaal profiteren van de AI-aangedreven prestatievermenigvuldiger van DLSS 3.
Unreal Engine ontwikkelaars kunnen nu aan de slag met hulp van de NVIDIA plugin integratie blog en moeten het Inside Unreal interview bekijken dat Epic hield met NVIDIA ontwikkelaars, waarin diepgaand werd gesproken over de nieuwe Unreal Engine 5.2 plugin.
Meer DLSS-games
Het momentum voor DLSS blijft groeien, want vandaag is er een nieuwe reeks DLSS-games onderweg, waaronder:
- Land Of The Vikings (nu beschikbaar met DLSS 2)
- Warhaven demo (nu verkrijgbaar tot 26 juni met DLSS 2)
- Trepang2 (vandaag gelanceerd met DLSS 2)
- Need for Speed Unbound (Volume 3 nu verkrijgbaar met DLSS 3)
- Forever Skies (lancering op 22 juni met DLSS 2)
Quote:
“NVIDIA DLSS 3 introduceert een werkelijk indrukwekkende technologie voor het genereren van frames en de Unreal Engine 5.2 plugin biedt ontwikkelaars een geweldige keuze voor hogere kwaliteit en prestaties van hun games.”
– Nick Penwarden, vicepresident engineering bij Epic Games