Home Gaming Harry Potter: Quidditch Champions Review ( PS5 )

Harry Potter: Quidditch Champions Review ( PS5 )

Toen Hogwarts Legacy uit kwam hadden fans de hoop dat Quidditch ook in de game verwerkt zat. Helaas was dit niet het geval en was het een grote afwezigheid in de titel. Uitgever Portkey Games en ontwikkelaar Unbroken Studios hebben sinds deze maand een titel in het Harry Potter universum uitgebracht die zich weer richt op Quidditch ( Zwerkbal ). 21 jaar geleden is er ook een Zwerkbal titel geweest toen ontwikkeld door EA Games. Vandaag gaan we het hebben over de nieuwe Zwerkbal game van Unbroken Studios en Portkey Games. Check hieronder de review van de game!

In Harry Potter: Quidditch Champions kun je verschillende rollen aannemen. Je hebt de rol van Keeper, seeker, Beater en drie chasers waarmee je het zwerkbal veld gaat betreden. Dit is mogelijk in zowel de singleplayer modus of multiplayer modus. Het is aan jou om te kijken welke rol het beste bij jou past. Als chaser ben je constant in beweging om zoveel mogelijk doelpunten te scoren, als keeper ben je bezig om de ballen uit de ringen te houden, als beater ben je bezig om mensen van hun bezemsteel af te slaan en als zoeker ben je bezig om de gouden snaai te vangen. Al de rollen zijn makkelijk onder de knie te krijgen door een tutorial die je in het begin van de game al gelijk voor je kiezen krijgt. Als je deze rollen allemaal onder de knie hebt ga je dus in singleplayer modus aan de gang of in de multiplayer modus.

In de singleplayer modus ga je door drie verschillende cups heen. Het gaat om de volgende drie: De Hogwarts House Cup, Triwizard Tournament Cup en de World Cup. Je gaat de cup beginnen met de uitrusting die je hebt of vrijspeelt. De game is qua spelen vrij simpel uit te leggen. Je speelt een wedstrijd en probeert zo snel mogelijk punten te verkrijgen. Aan het eind van de wedstrijd krijg je dan weer XP die je in kan uitgeven in de skill tree van de verschillende rollen die je kan besturen. Het is het handigst om eerst in de singleplayer zoveel mogelijk XP te vergaren zodat je later in de game bij de multiplayer wat sterker uitgerust bent qua skills.

In de multiplayer speel 3 tegen 3 standaard met Chasers en je kunt ook nog een unieke rol inzetten. Word deze niet ingevuld zal de AI deze rol overnemen. De multiplayer zorgt wel voor veel chaos maar het fijne is wel dat er veel mensen zijn die je kunnen helpen. Je kunt overleggen hoe je je tactiek aanpakt en daarmee proberen de tegenstander te verslaan. Helaas is de matchmaking minder uitgewerkt en ben je veel te lang bezig met wachten in de lobby.

Er zijn helaas ook wat minpunten in de game die besproken moeten worden. De game word snel eentonig ook door het commentaar dat steeds in herhaling valt. De multiplayer is het sterke punt van de game als je eenmaal in een game komt dan. De singleplayer heb je zo uitgespeeld en is het handigst om te doen om zoveel mogelijk XP te vergaren. Helaas is de game op sommige momenten te chaotisch waardoor je de bomen door het bos niet meer ziet.

Harry Potter: Quidditch Champions zet een ervaring neer die je verwacht bij de game. De spelersrollen zijn geloofwaardig neergezet en als je je helemaal specialiseert in een rol zul je heel veel kunnen betekenen voor je team. Helaas is door de chaos in de game het tactisch denken best wel lastig te noemen. Laten we hopen dat de ontwikkelaar Unbroken Studios nog wat updates kan uitbrengen om de game wat lekkerder te laten lopen en zorgen dat de eentonigheid eruit gaat. Uiteindelijk is Harry Potter: Quidditch Champions een lekker tussendoortje voor als je je verveeld om met vrienden te gaan knallen.