Met de release van het derde seizoen van Halo Infinite, Echoes Within, heeft ontwikkelaar 343 Industries op Xbox Wire bekendgemaakt dat ze hoopt op meer consistentie met de contentupdates voor het spel in de toekomst. Het hoofd van live prestaties, Sean Baron, heeft verklaard dat de lancering van Seizoen 3: Echoes Within bedoeld is als het “begin van wat seizoensgebondenheid betekent voor Halo Infinite”.
“In onze preview van Seizoen 3 zei ik dat dit het begin is van wat seizoensgebondenheid betekent voor Halo Infinite”, zegt Baron. “Maar ‘seizoensgebondenheid’ is beperkend. Voor mij gaat seizoensgebondenheid echt over consistentie – we moeten consistent zijn in alles.”
Wat deze consistentie inhoudt, lijkt te wijzen op een meer consistente updateschema voor Halo Infinite waarin contentdips minder vaak voorkomen naarmate het spel vordert.
“Ik voel me zeer zelfverzekerd over waar we met Seizoen 3 naartoe zijn gegaan, en ik heb er alle vertrouwen in dat we die consistentie kunnen blijven verbeteren en de lange seizoenen uit het verleden volledig kunnen vermijden”, vervolgt Baron. “We gaan meer consistent zijn. We blijven het spel evolueren in nauwe samenwerking met onze spelers. We zijn gericht op het verzenden van Seizoen 3 en dan, zoals Chief zei, zijn we ‘klaar om weer aan het werk te gaan’.”
Halo Infinite Seizoen 3: Echoes Within brengt veel nieuwe inhoud met zich mee, waaronder drie nieuwe maps, evenals een nieuwe gamemodus in de vorm van Escalation Slayer. Het is beschikbaar als een gratis update voor alle Halo Infinite-spelers, met een battle pass die kan worden gekocht voor extra beloningen.