Home GamingPCHalo: Combat Evolved Remake zal alleen de campaign bevatten en geen multiplayer

Halo: Combat Evolved Remake zal alleen de campaign bevatten en geen multiplayer

by Mark van Truijen

Sinds de recente ontslagronde en projectannuleringen bij Microsoft hangt er een gespannen sfeer bij Halo Studios. Toch heeft de ontwikkelaar eerder laten weten aan meerdere projecten te werken – waaronder een remake van de originele Halo: Combat Evolved. Volgens een nieuw rapport van YouTuber Rebs Gaming zal deze remake enkel de singleplayer-campagne bevatten, zonder competitieve multiplayer.

In de video, die je hieronder kunt bekijken, onthullen bronnen dat er geen tekenen zijn van multiplayer-ontwikkeling voor Halo: Combat Evolved. Dezelfde bronnen melden dat een intern multiplayerproject, met codenaam Project Ekur (vermoedelijk een battle royale-game), momenteel elke zes uur updates ontvangt – iets wat al enkele dagen gaande is. Helaas is er nog geen nieuws over een mogelijke PS5-versie van Halo Infinite.

Hoewel Halo Studios eerder een aankondiging heeft geteased voor tijdens het Halo World Championship, moeten onbevestigde geruchten altijd met een korreltje zout worden genomen. Eerder deze maand liet de studio weten in oktober met een aankondiging te komen, waarmee ook het éénjarig bestaan van de naamsverandering van 343 Industries naar Halo Studios gevierd wordt.

“Vorig jaar tijdens HaloWC brachten we ‘A New Dawn’, waarin we spraken over de overstap naar Unreal Engine, een kijkje achter de schermen gaven bij Project Foundry, en onze evolutie naar Halo Studios onthulden,” aldus de studio over de grote rebranding van vorig jaar. “Voor ons was ‘A New Dawn’ slechts het begin – tijdens HaloWC dit jaar gaan we het verhaal voortzetten.”

“Speculeren is altijd leuk, maar als je het officiële nieuws over waar Halo Studios aan werkt wilt weten, dan mag je het Halo World Championship dit jaar niet missen. We hopen jullie allemaal te zien in Seattle, in oktober!”

Tijdens de rebranding bevestigde Halo Studios ook dat toekomstige projecten ontwikkeld worden met Unreal Engine 5. Studiohoofd Pierre Hintze zei hierover:

“De overstap naar Unreal stelt ons in staat om de volledige focus te leggen op het maken van meerdere nieuwe ervaringen van de hoogst mogelijke kwaliteit.”

Hoewel de spanning bij de studio mede werd veroorzaakt door het verlies van meer dan 9.000 medewerkers bij Microsoft, zou de werkdruk bij Halo Studios ook daarvoor al hoog zijn geweest. Bronnen geven aan dat de stress vooral kwam doordat er aan meerdere projecten tegelijk werd gewerkt, waaronder nieuwe content voor Halo Infinite.

“Ik denk niet dat iemand echt tevreden is met de kwaliteit van het product op dit moment,” zei een ontwikkelaar. “Er heerst veel spanning en er zijn veel peptalks om mensen te motiveren en het team bij elkaar te houden om te kunnen leveren.”

Ondertussen is Halo Infinite, beschikbaar op pc en Xbox Series X/S, onlangs gestart met Operation: Reclaimer.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x