Kort voor Requisitions, REQs zijn eigenlijk collectibe card packs waarin diverse beloningen zitten die je kan gebruiken in je multiplayer wedstrijden. Het meeste zijn ze voor gebruik in Warzone, waar je als je een wapen kaart gebruikt deze in je load out terecht komt, en bij gebruik van een vehicle kaart deze spawnt bij je basis.
“When we first started working on the REQ system almost three years ago, it began with a pitch from the team,” aldus 343 studio head Josh Holmes in Halo Waypoint. “We have a number of people here at 343 that are fans of Collectible Card Games (CCGs), in both physical and digital form. In fact if you walk into the kitchen on any given day, odds are good you will find a group huddled around the table, playing Magic the Gathering, Hearthstone or another similar game. The initial pitch for the REQ system was simple: let’s create a deep reward system for the game that allow players to collect items from a large pool of compelling content, delivered in a series of randomized packs. We wanted the system to produce the same joy and excitement that comes from opening a booster pack of and discovering a rare card inside. The system would need to bridge all of our multiplayer experiences in Halo 5, and should provide an inventory of weapons, vehicles and power-ups to be used for the dynamic deployments that are featured in our new Warzone mode.”
Spelers verdienen REQ punten door het spelen van multiplayer games, waaronder Arena en Warzone. Deze punten kan je verzilveren voor REQ packs, deze kunnen een item voor eenmalig gebruik bevatten of iets permanents. De REQs worden ook gerangschikt op apartheid, zo heb je Rare, Ultra Rare, Legendary. In Warzone dien je eerst je REQ level omhoog te brengen alvorens je je sterkste kaart kan spelen. Er zit dus nog wel wat tactiek in.
REQ Packs kunnen ook gekocht worden met echt geld, maar met de snelheid waarmee je je punten verdien zal je er waarschijnlijk geen geld aan uitgeven.