Home GamingPS4 Guilty Gear Strive Review

Guilty Gear Strive Review

In de wereld van Anime zijn er ondertussen aardig wat vecht games, maar er kan nog niks tippen aan Dragon Ball FighterZ. De game ontvangt nog steeds genoeg ondersteuning na de release drie jaar terug. Maar Arc System Works is nu ook terug met Guilty Gear en wat een comeback. De game ziet er goed uit en speelt dan ook nog eens super relaxt.

Vanaf de start wordt je bevangen door heavy metal muziek en een visueel jasje waar je u tegen zegt. Arc System was altijd goed in het art gedeelte van de game, dat blijkt maar weer eens.

Het complete roster van de game is en voelt ook uniek aan, is wel ontworpen en je voelt gewoon de kwaliteit. Gevechten voelen dan ook meteen een stukje anders aan, zeker zodra je een overdrive move start, jezus wat gaat het hard dan, een inzoom momentje op een counter, het geluid van rake klappen. De game geeft je eigenlijk een complete beleving van het vechten.

De game is een vijf knoppen game, met speciale bewegingen welke je uitvoert met een D-pad combinatie. Het brengt je ergens ook een beetje terug naar vroeger. Voor mij is het soms wat té, ik ben niet zo van de knoppen combinaties, geef mij maar een specifieke knop voor een special .Maar dat is persoonlijk. Deze game is voor de liefhebbers van vechtspellen bijna een must.

Guilty gear mikt ook op een iets langzamere stijl van vechten, dit om zo neutraal mogelijk in de markt te komen. De game haalt de eindeloze combo’s uit de titel en zorgt voor wat meer kwaliteit en schade bewegingen. De combo’s hebben nu meer kracht en kunnen dan ook een potje direct afmaken, het voelt dus ook geweldig als je de pot weet te winnen met een heerlijke combinatie.

Nieuwe spelers zouden geen probleem met deze titel moeten hebben, het is vrij gemakkelijk om te weten wat een beetje scahde doet en hoe je verder komt. Er zit ook een gedegen uitleg in de game. Maar net als de meeste titels is het gewoon oefenen, oefenen en nog meer oefenen. De uitleg van de game is wel vrij easy, deze komt in een soort missie vorm, dit maakt het dan ook wat leuker om de missies door te spelen en zo de game onder de knie te krijgen.

Als we dan naar de story mode gaan van de game, dan zien we eigenlijk alles samen komen, de stijl van de game, een non-interactive verhaal. De game maakt gebruik van scenes waarin de computer vecht om zo verder te komen. Ik vond het nou niet zo indrukwekkend of leuk eerlijk gezegt. Je moet ervan houden denk ik dan maar, Guilty Gear gaat al meer dan 20 jaar terug dus de story heeft wel wat om uit te putten zeg maar. Maar ik mis wel echt die single-player ervaring in deze titel, naast de gewone gevechten.

De game heeft vooral een focus op het online play gedeelte, dit gedeelte moet gewoon goed staan in een vecht spel. Het moet kloppen, er mag geen lag zijn, de verbinding moet goed zijn. Er zijn genoeg zaken om rekening mee te houden, gelukkig weer Arc System dit echt te doen. Het resulteerde in een soepele online ervaring. Ik laat even de hele lobby ervaring links leggen, dit omdat het vechten gewoon zoveel goed maakt. Soms moet je wat lang wachten, maar als je dan in een potje zit gaat het toch top.

De game staat zijn mannetje en doet wat het moet doen. Arc System Works heeft een goeie titel neergezet. Voor de diehard fans of de nieuwkomer, je kan los in de game.