Home Gaming Grote update voor The Division opkomst, veel patches voor de wapens

Grote update voor The Division opkomst, veel patches voor de wapens

by Mark van Truijen

Er komt een grote patch aan voor The Division volgende week, deze legt in geheel de focus op wapen balans. Ubisoft heeft wat meer details gegeven over het hoe, wat en waarom.

In een blog post laat de ontwikkelaar weten dat de SMG en Marksman rifle de populairste wapens zijn en deze “had led to an unequal spread of weapon usage among players.”

In de SMG familie zijn de AUG, Vector, en MP5 de drie meest gebruikte wapens. Ubisoft denkt dat dit komt omdat deze wapens behaald kunnen worden via Dark zone blueprints. De AUG en de Vector zijn daarnaast ook de krachtigste SMGs en erg geliefd.

In een poging om de dominantie van de SMG en Marksmarn Rifles aan te pakken en te zorgen voor een betere balans en distributie van de wapens worden er dus flink wat wijzigingen doorgevoerd in patch 1.3.

Zo zullen er Unieke bonussen worden toegevoegd aan de meeste wapens om zo meer variëteit te krijgen.

  • SMGs krijgen een crit hit damage bonus in plaats van een crit hit chance. Het is nu moeilijker geworden om een hogere critical te krijgen.
  • LMGs ontvangen een bonus die hun schade aan targets vanuit cover verhoogt met 25%.
  • Shotguns krijgen een stagger bonus tegen NPC. Als je schiet heb je een verhoogde kans dat je ze laat struikelen en uit balans krijg. Dit heeft geen effect op andere spelers. Ook krijgt de shotgun een buff op hun basis schade die schaalt naar je wapen level tot een maximum van 30%.
  • Assault Rifles ontvangen een bonus voor enemy armor damage. Zo wordt dit wapen erg interessant in PvE situaties.
  • Er komen geen veranderingen aan Marksman rifles.

De verandering voor de AUG en Vector is simpel, deze krijgen een nerf en schade wordt verkleind met 10%.

“SMGs are meant to be close-quarter combat weapons that gain more from critical strikes and therefore rely on hitting the target with as many bullets as possible,” aldus Ubisoft.

De M1A krijgt een tweak, zijn minimum accuracy cap wordt verhoogd, dit houdt in  “when you shoot consistently, the crosshair will grow to a much larger size than it previously did.”

Volgens Ubisoft gaat het wapen zich meer gedragen als een Marksman rifle.

“The change allows for a slower and more controlled playstyle that is better suited to how Marksman Rifles should be used,” legt ubisoft uit.

Ook komen er geheel nieuwe wapens naar de game, deze sommen we hieronder even op:

Shotgun: Showstopper (Fully automatic)

  • Talent: Showstopper — The emptier the clip, the better the accuracy.

Assault Rifle: G36

  • Talent: Focused — When no skills are on cooldown you weapon damage is increased by X%.

Marksman Rifle: SVD

  • Talent: Decisive — Killing a target will make your next shot with the weapon be an automatic critical hit.

SMG: PP-19

  • Talent: Hurried — Each critical hit reduces your next reload time with X% to a minimum of Y seconds.

Ubisoft komt ook met de mogelijkheid om wapen talents te her-kalibreren. Om dit te doen heb je nieuw betaalmiddel nodig, genaamd Weapon Kits, deze kan je verkrijgen door crafting, enemy drops, en in kratten. Je kan deze uitgeven samen met Phoenix Credits bij de nieuwe Recalibration bench om zo de juiste verandering te krijgen.

“These changes allow you to adjust your weapon talents rather than forcing you to use a specific weapon type because of the talents it has on it,” aldus Ubisoft.

Nog een verandering in de patch is de nerf op special ammo, zowel de incendiary als de explosive bullets. De effectiviteit van beide wordt verlaagd met ongeveer 75%.

Ubisoft legt het als volgt uit:

“Explosive ammo provides a huge amount of burst damage that would very often be the deciding factor in a Dark Zone fight. While it should still provide a boost in damage, we are going to significantly reduce the burst damage that players are currently experiencing in Update 1.3. The ammo will now scale linearly with the damage of the bullet. If you hit for 10,000 damage, the explosion will do the same.

“Similarly, we’ve also taken a look at Incendiary bullets. Currently they set you on fire for a longer duration than Incendiary grenades. With that, their duration has been reduced from a 10 seconds to 3 seconds. This change should better reflect their power.”

Alle veranderingen komen op 28 juni naar de PC en Xbox versie van de game, de PS 4 versie is iets vertraagt en heeft nog geen exacte datum gekregen, wel is duidelijk dat deze voor de Underground update(2 augustus) zal komen.

Bron: Gamespot

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x
%d bloggers liken dit: