Een gratis update voor IRONFALL Invasion is nu verkrijgbaar in de Nintendo eShop* van de Nintendo 3DS. De update voorziet in diverse verbeteringen om de spelervaring naar een hoger niveau te tillen. Ontwikkelaar VD-DEV heeft het spel ge-update op basis van de feedback die ze na de release in februari kregen van fans, via zowel Miiverse als Twitter.
IRONFALL Invasion is exclusief voor de Nintendo 3DS-systemen gemaakt door een team van slechts drie ontwikkelaars. De game levert intense actie en vloeiende gameplay met een beeldverversing van 60 beelden per seconde. Het spel maakt optimaal gebruik van de unieke functies van de New Nintendo 3DS en New Nintendo 3DS XL, op deze systemen kunnen spelers bijvoorbeeld de nieuwe C-stick gebruiken om snel en nauwkeurig te richten. Het spel is wereldwijd al meer dan 300.000 keer gedownload, en elke dag komen er nieuwe spelers bij.
De ontwikkelaars zullen berichten en opmerkingen over het spel op Miiverse en Twitter blijven volgen terwijl ze werken aan een grote update die voor komende zomer is gepland. Hieronder volgt een opsomming van specifieke verbeteringen die de eerste update met zich meebrengt:
Nieuwe functies voor alle IRONFALL Invasion-spelers:
• In het Controls-menu zijn de schuifknoppen voor “Aim Sensitivity” en “Camera Sensitivity” langer gemaakt, zodat spelers de richtgevoeligheid en cameragevoeligheid beter naar eigen smaak kunnen afstemmen.
• Multiplayer: wanneer spelers in “free-for-all” het spel voortijdig verlaten, worden hun scores gereset. • Multiplayer: het bereik van het “shock gun”-wapen is vergroot.
• Multiplayer: de schade en kogelstatistieken van de “grenade launcher”, “explosive rifle” en “shotgun” zijn herzien om deze wapens beter met elkaar in evenwicht te brengen.
• Multiplayer: het algoritme dat gevallen spelers weer in het spel brengt is verbeterd.
• Tijdens een sprint is het nu makkelijker naar links en rechts te bewegen.
• Het U-bochtcommando (twee keer naar achteren drukken) is verbeterd om te voorkomen dat deze U-bochten per ongeluk gemaakt worden; spelers moeten nu sneller dan eerder twee keer naar achteren drukken.
Nieuwe functies voor spelers die IRONFALL Invasion-content hebben gekocht:
• Multiplayer: Bij deelname aan een “Quick” online-gevecht, kunnen spelers de “Tanks (Demo)”-arena uit hun zoekresultaten filteren, voor meer variatie in de automatisch geselecteerde arena’s.
• Multiplayer: spelers blijven na respawnen nu 4 seconden onkwetsbaar.
• Multiplayer: spelers krijgen nu ook credits wanneer ze op de tweede plaats eindigen.
• Het is nu mogelijk om tijdens het sprinten dekking te zoeken.
• Er is nu een extra vergrendelpunt bij het mikken langs de verticale (Y) as.
Meer informatie over IRONFALL Invasion is te vinden op de website van het spel.