Later deze maand komt de Playstation VR2 uit, een titel die daarop speelbaar gaat zijn is Gran Turismo 7. De game zal gratis beschikbaar zijn als upgrade voor de huidige eigenaren van de game.
GT Planet sprak met de bedenker en de series producer Kazunori Yamauchi over de ontwikkeling van de game voor de VR2. “At the end of developing Gran Turismo Sport, we started on Gran Turismo 7, and our intent was that we would make the entire game playable in PS VR2. Gran Turismo 7 natively supports 4K/60, but when you set targets like that, you naturally also end up supporting things like VR, as well.”
Yamauchi ging ervanuit dat veel titels moeite zouden hebben om aan te passen aan het platform, voor Polyphony was het vrij makkelijk. Gran Turismo 7 draait op 120FPS in de Playstation VR2 en zou volgens GT Planet echt soepel lopen.
“In that respect, there hasn’t been anything done to cut anything down in any major way. We obviously have a huge focus on frame rate and resolution when we make Gran Turismo, and I think it was just a matter of really good timing because the power of the PS5 and the specs of the PSVR 2 really worked well together.”
ook is er een nieuwe feature naar de VR 2 gebracht, hij zegt dat de implementatie daarvan echt volgens het boekje ging. Zo is de resolutie rond het centrum van je visie erg scherp en zal deze op een natuurlijk wijze renderen naar de buitenkant en daar dus een wat lagere resolutie hebben.
“That’s not anything special for Gran Turismo 7. It’s kind of a textbook application of that feature. Of course, we didn’t think it would come out this naturally. We thought, the technique really works, we thought maybe if you kind of focused, you might be able to notice the lesser resolution around the outside, but you really can’t. That’s something we discovered while working on developing all of this.”
Gran Turismo 7 komt op 22 februari beschikbaar voor de Playstation VR2