Home Gaming Gothic Remake krijgt 22 minuten durende showcase vanuit IGN

Gothic Remake krijgt 22 minuten durende showcase vanuit IGN

by Mark van Truijen

Hoewel Alkimia Entertainment nog steeds werkt aan de remake van de klassieke RPG Gothic, heeft de studio nieuwe beelden vrijgegeven met 22 minuten ononderbroken gameplay. De video, die via IGN is gepubliceerd, geeft een kijkje in de vroege gameplay van de Gothic remake. Bekijk hem hieronder.

Uit de beschrijving van de gameplayvideo blijkt dat de beelden zijn opgenomen op de hoogste cinematische instellingen in 4K, terwijl de game draaide op een pc met een Nvidia GeForce RTX 5090 GPU.

De video begint rustig met een lang gesprek tussen de protagonist en Diego, waarna de speler dieper de mijnen in moet en de eerste vijanden, zoals molerats, tegenkomt. Net als in het origineel wordt verkennen beloond met nieuwe voorwerpen en uitrusting.

Na het verlaten van de mijn verkent de naamloze held een vervallen pad langs een heuvel en ontmoet hij een jager genaamd Drax. Het gesprek met Drax eindigt in een deal: hij helpt de protagonist met een jacht in ruil voor een plek om te kamperen.

De gameplayvideo benadrukt een van de belangrijkste kenmerken van Gothic: de meedogenloze gevechten. Spelers die onvoorbereid op pad gaan, zullen snel het loodje leggen. Hoewel vijanden in het begin van de game zwak lijken, kan één fout ervoor zorgen dat de speler moet hopen op een recent opgeslagen spelbestand.

Een ander belangrijk aspect van Gothic komt ook naar voren in de video: de nadruk op de sociaal-politieke ontwikkelingen in de spelwereld. Spelers moeten bepalen wie ze kunnen vertrouwen en voor wie ze op hun hoede moeten zijn. Daarnaast moeten ze ervaren vechters zien te overtuigen om hen te trainen, zodat ze op de juiste manier kunnen levelen.

Eerder deze maand spraken de ontwikkelaars van de Gothic remake bij Alkimia Entertainment over wat de game zo speciaal voor hen maakt. Verschillende leden van het team, waaronder artdirector Daniel Candil, componist en sounddesigner Kai Rosenkranz en senior gamedesigner Hector Fuster, deelden hun favoriete elementen uit het originele Gothic.

Alkimia Entertainment werd in maart 2021 aangekondigd als ontwikkelaar van de Gothic remake. De studio is relatief nieuw en heeft nog geen andere games uitgebracht.

“Wat mij de eerste keer dat ik Gothic speelde het meest verraste, was hoe je veel situaties kon oplossen door slim gebruik te maken van anderen,” zei technisch artiest Roger Llovera. “Iedereen zou jou proberen te gebruiken, natuurlijk, maar er waren momenten waarop jij hetzelfde kon doen, zoals een personage een Scavenger voor je laten doden.”

In augustus 2024 werd een gameplaytrailer uitgebracht waarin we voor het eerst goed de belangrijkste setting van Gothic zagen: de Valley of Mines. De trailer toonde ook nieuwe verhaalelementen die exclusief voor de remake zijn toegevoegd, evenals verbeterde NPC-interacties en nieuwe gameplaymechanieken.

De remake van Gothic werd oorspronkelijk aangekondigd in 2020 en is momenteel in ontwikkeling voor pc, PS5 en Xbox Series X/S. Uitgever THQ Nordic heeft aangegeven dat spelers tijdens het aankomende Steam Next Fest, van 24 februari tot 3 maart, meer van de Gothic remake kunnen verwachten.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x