Home Featured Ghost Recon Breakpoint – “Freedom of Choice Was A Big Priority” voor het team

Ghost Recon Breakpoint – “Freedom of Choice Was A Big Priority” voor het team

by Mark van Truijen

Ghost Recon Breakpoint lijkt toch echt een mooi ambitieus project te worden. We zagen al de mega wereld die gecrteeerd is voor de game, daarnaast ook nog eens de post-launch plannen van Ubisoft. En waar de game op veel manieren nieuwe dingen probgeert te implementeren in de game gaat het ook nog een stuk verder.

Een van deze is de setting van de open wereld en hoe deze samengaat met mechanics zoals stealth, combat, stamina, survival en hoe dit weer invloed heeft op jouw keuzen. Executive director Eric Couzian liet weten dat het ontwikkelingsteam druk bezig was met deze aspecten van de game, dit om de speler meer vrijheid te geven.

“The total freedom of choice was a big priority for the team,” aldus Couzian. “Whether you want to play stealthy or go in all guns blazing, everything is possible. Nothing in the game is scripted. We’ve reinforced that. We want to add a layer of authenticity in the game. We want to feel like you’re in the boots of real spec ops soldiers.”

“We have new features to reinforce your tactical choices, as well as survival mechanics,” aldus Couzian. “Maybe you’ve experienced the prone camo feature, where you can cover yourself with mud or snow depending on the type of terrain you’re in. The name of the game is “Ghost,” after all. It’s about becoming invisible, so that you’re the first one to strike and take the advantage. Blending into the environment is a big part of what you do.

“The survival mechanics challenge players to analyze the terrain around them. Sometimes, in an open world, there aren’t enough consequences. Here, what we wanted is for players to look at the terrain and — for instance, you have a stamina gauge. Depending on the angle of a slope you’re hiking up, that will affect your stamina. You have to watch the map and consider things like — okay, there’s a hill here, so you can get a good vantage point up there, but at the same time you have to be cautious, because it might be too steep.”

Wij kunnen niet wachten op de game en zijn erg benieuwd hoe alles zich verhoudt.

Ghost Recon Breakpoint komt uit op 4 oktober

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x