Assassin’s Creed Mirage staat nu op minder dan een maand van de lancering, maar terwijl het wordt aangekondigd als een kleinere en meer gerichte ervaring, werkt Ubisoft momenteel ook aan de volgende grote openwereld-RPG-aflevering van de franchise. Assassin’s Creed Codenaam Red zal eindelijk de serie naar het feodale Japan brengen, en een artikel gepubliceerd door Tom Henderson op Insider Gaming heeft enkele mogelijke nieuwe details gegeven over wat we van het spel kunnen verwachten.
Allereerst heeft Henderson benadrukt dat het spel twee speelbare protagonisten zal bevatten – een mannelijke samoerai die een Afrikaanse vluchteling is en een vrouwelijke shinobi. Beide personages zouden naar verluidt hun eigen unieke sets vaardigheden en wapens hebben die spelers kunnen gebruiken tijdens de gameplay.
Interessant genoeg beweert Henderson ook dat Assassin’s Creed Codenaam Red enkele stealth-gerichte mechanica zal lenen van de andere Ubisoft-franchise Splinter Cell. Spelers zouden bijvoorbeeld schaduwen kunnen gebruiken om zichzelf te verbergen voor vijanden, of fakkels kunnen doven om duisternis te creĆ«ren ter ondersteuning van stealth. Ondertussen zullen spelers ook de optie hebben om lichamen te verbergen.
Interessant is ook dat het spel naar verluidt destructieve omgevingen zal bevatten. Hoewel de volledige omvang van de vernietigbaarheid niet duidelijk is, zullen spelers “alles kunnen breken wat je in het echte leven zou kunnen verwachten” met de gereedschappen tot hun beschikking, zoals het doorsnijden van een schermdeur om deze open te breken.
Er wordt ook beweerd dat achter de schermen Assassin’s Creed Codenaam Red nu volledig speelbaar is van begin tot einde. Het spel mikt op een lanceervenster tijdens de feestdagen van 2024, en Ubisoft zou naar verluidt van plan zijn om begin volgend jaar de eerste officiĆ«le details bekend te maken.