Home Gaming Geforce Now Review

Geforce Now Review

Welkom bij Geforce Now, de cloud oplossing voor het gamen van Nvidia. Nu snap ik dat je denkt, ja tuurlijk, gewaagde uitspraak Mark, maar het is echt zo en ik neem je even mee door wat Geforce Now is, hoe ik het vind en wat jij er aan gaat hebben.

Zoals gezegd is het een cloud oplossing waarmee jij elk device dat je in je beschikking hebt, een laptop, tablet, telefoon, etc, om tovert tot een volwaardige gaming PC. Dit is natuurlijk als je een goeie internet verbinding hebt, maar als je de hebt dan knal je de games met de beste resoluties naar je scherm. Je maakt dan gebruik van de hoge resoluties, goeie FPS, raytracing. In de diverse aangeboden abonnementen zitten verschillende opties. Zie ze hieronder :

Gratis

0,00 ā‚¬

• Basic Rig
  • Standaardtoegang tot gamingservers
  • Gamingsessie van 1 uur*
  • Met advertenties

Priority

1 Maand6 Maanden

10,99 ā‚¬ / Maand

• Premium Rig | RTX ON
  • Voorrangstoegang tot premium-servers
  • Sessieduur van 6 uur*
  • Tot een resolutie van 1080p*
  • Tot 60 FPS*
  • Zonder advertenties

Priority

1 Maand6 Maanden

54,99 ā‚¬ / 6 Maanden

Beste koop! Gelijk aan 9,17 ā‚¬ / Maand

• Premium Rig | RTX ON
  • Voorrangstoegang tot premium-servers
  • Sessieduur van 6 uur*
  • Tot een resolutie van 1080p*
  • Tot 60 FPS*
  • Zonder advertenties

Tijdelijke aanbieding

Ultimate

1 Maand6 Maanden

109,00 ā‚¬ / 6 Maanden

dragon age the veilguard

Gratis bij aankoopā€

• GeForce RTX 4080-systeem | RTX ON
  • Exclusieve toegang tot RTX 4080-servers
  • Sessieduur van 8 uur*
  • Tot 4K-resolutie*
  • Tot 240 FPS*
  • Zonder advertenties

Je ziet hier de verschillende opties en daarbij de resoluties die je geboden krijgt. Eigenlijk maak je ten alle tijd gebruik van een pod van Nvidia met daarin een 4080 kaart. Dus mocht je geen Game PC hebben is deze optie echt ideaal. De games die je kan spelen komen vanuit een paar bronnen. Wij hebben voor het testen gebruik gemaakt van de Ultimate variant, waarbij je eigenlijk het beste van het beste krijgt en dus overal kan genieten van die games, zie hieronder een voorbeeld van de luchthaven op openbare wifi.

@mrchaos86

De oplossing voor het lang wachten op een luchthaven @NVIDIA GeForce De GeForce now oplossing zorgt ervoor dat ik alle games kan spelen van Xbox Game Pass, Epic en Steam. #epic #steam #nvidia #gamepass #geforcenow #gaming #cloud

ā™¬ origineel geluid – Mr Chaos

Je ziet hierboven al dat wij Black Myth Wukong spelen op een Samsung tablet en dit werkte dus bijzonder goed. Ik kon eigenlijk soepel spelen zonder enige hickup, het was heel simpel.

De games die je dus tot je beschikking hebt zijn games die je al bezit op Steam | Epic Games Store | Ubisoft Connect | EA Origin | GOG | Xbox Game Pass. Zoals je ziet zijn dit al best veel diensten en het aansluiten werkt ook echt makkelijk, even inloggen en synchroniseren en daarna komen al je games tevoorschijn. Van daaruit is het eigenlijk kiezen wat je wilt spelen en gaan. Het voordeel is dat je dus niet meer een dure pc hoeft te bouwen, je kan gewoon al spelen op je telefoon of tablet. Het enige jammere vind ik persoonlijk dat hij mijn Gamepass titels pakt en niet mijn Xbox titels die ik digitaal bezit. Dat zou het voor mij nog aantrekkelijker maken, omdat je dan echt alles overal kan spelen.

Ik heb in mijn gamesessies, zowel op de pc als op de telefoon of tablet echt geen irritaties ondervonden. Ik ben dan ook zo verbaasd over deze dienst. Ik wist dat het er was, maar wist niet hoe handig het was. Zeker de ultimate versie is een uitkomst als je van goeie graphics houdt. Daarnaast krijg je als Geforce lid ook nog eens extra bonussen, van emotes, pc game pass toegang tot games. Nvidia komt ook elke maand zowat met een update, deze is natuurlijk bij ons te lezen. Hierin staan de nieuwe games die zijn toegevoegd aan de service en van welke voordelen jij kan profiteren.

Is dat dan een service die het gamen gaat veranderen, ik denk niet zo zeer op het traditionele vlak, maar het is echt wel een uitkomst voor de mensen die veel onderweg zijn of niet de beschikking hebben over een dikke game pc. Je krijgt hier alles in een pakketje zo aangeleverd. Tijdens mijn reizen de afgelopen tijd was dit een heerlijke uitkomst, ik kon overal even een potje doen, even een dorpje bouwen en zo voort.

Ik zie de Geforce Now service dan ook echt als een goede aanvulling in het game landschap, het onderscheid zich met een goeie service en een daarvoor goed passende prijs. De klant staat echt voorop en ze willen dat jij het beste van het beste kan ervaren en dat overal.