Tijdens de Tokyo Game Show 2019 (TGS 2019) van deze week hebben KOEI TECMO en de beroemde game-ontwikkelaar Kou Shibusawa gloednieuwe gevechtstactieken en politieke strategieën onthuld voor hun langverwachte strategy game Romance of the Three Kingdoms 14 (RTK14). Bij de onthulling van de terugkeer van deze iconische franchise, demonstreerden de ontwikkelaars de nieuwste strategieën die fans kunnen gebruiken om de map van het oude China te veroveren. Dit nieuwe deel in de klassieke tactische serie verschijnt begin 2020 voor het PlayStation 4-computerentertainmentsysteem en digitaal voor Windows-pc’s via Steam.

In Romance of the Three Kingdoms 14 is vooruitgang gebaseerd op de verwerving van grond. De map van China bestaat uit 46 steden en 340 regio’s, waarbij elke regio voor inkomsten zorgt door het verzamelen van tegels. Hoe meer land is veroverd, hoe groter de opbrengst, die kan variëren van mankracht tot geld. Maar spelers die de controle krijgen over omringende gebieden kunnen ook vijandelijke legers blokkeren en hun bevoorradingslijnen afknijpen om langzaam maar zeker hun bronnen en voedsel uit te putten. Deze nieuwe strijd om bevoorradingslijnen wordt een belangrijk onderdeel van de strijd om grond en strategieën die leiden naar succes in RTK14, terwijl het spelers ook de mogelijkheid biedt om beroemde historische veldslagen na te bootsen, zoals de noordelijke expedities van Zhuge Liang.

Daarnaast introduceert Romance of the Three Kingdoms 14 voor elke factie een nieuwe overheidsstructuur om het scala aan mogelijke strategieën te verbreden. Door officieren aan bepaalde posities in een organisatie-diagram toe te wijzen, kunnen facties een unieke set effecten en commando’s ontwikkelen. Afhankelijk van hoe de overheid is georganiseerd kan een bepaalde factie over zeer verschillende strategieën beschikken. De overheid van RTK14 heeft vijf divisies: oorlog, logistiek, strategie, administration en HR, waarbij het organisatie-diagram verschilt op basis van de principes van de leider. Er zijn zes soorten principes, zoals de Benevolence (welwillendheid) van Liu Bei, de Secession (afscheiding) van Sun Quan en de Supremacy (dominantie) van Cao Cao – een principe dat meer kans biedt om te profiteren van een constante staat van oorlog.

Hiernaast kan elke officier bepaald beleid invoeren om de prestaties van een factie verder te verbeteren. Bepaald beleid kan bepaalde gevechtsformaties versterken, terwijl ander beleid militaire hervormingen mogelijk maakt, wat leidt tot een morele boost voor de troepen. Krachtig beleid, zoals ‘frenzied troops’, vertegenwoordigt de effecten van al het beleid in de oorlogsdivisie, maar alleen bepaalde officieren kunnen zulk beleid invoeren, wat verder bijdraagt aan de algemene strategie, intriges en opties waarin spelers zich kunnen verdiepen.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x