We zijn minder dan een week verwijderd van de release van Gears Tactics. De game gaat je flink wat tactische gameplay voorschotelen. De gameplay zelf is begonnen als tabletop design

In gesprek met Polygon Associate Creative Director Steve Venezia werd verteld dat het team bij Splash Dasmage eigenlijk hun eigen bord spel prototype had gemaakt. Op deze manier wist het team precies wat ze wel en niet willen, als het gaat om manieren van spelen.

“We realized when you start to translate that into game mechanics, doing things like giving the player a little bit of extra movement when they slip out of cover and go into another piece of cover,” legt Venezia uit, “the player feels like they’re kind of cheating the system almost just by reading the environment, trying to deduce where they should move from and to. They’re actually getting that extra movement, and it suddenly feels Gears-y.

“We actually made the decision that I think was absolutely the right one,” aldus Venezia. “But we definitely paid for it in development, which is to go off-grid. When we did that, we realized that you give the players so much more freedom, so much more flexibility, you just feel so much smoother, and it feels so much more like you’re playing a Gears game.

“Looking back at it now, I just can’t imagine why we spent so long talking about it. I think it would have been crazy to put the game on a grid.”

Gears Tactics komt op 28 april uit voor Xbox One en PC, wij zijn al druk bezig met de game en hebben de review voor jullie klaar.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x