Tien jaar na het debuut van ID@Xbox blijft één ding duidelijk: indiegames zijn fundamenteel voor het Xbox ecosysteem.
Tijdens deze GDC is Xbox verheugd meer te kunnen vertellen over de inspanningen om ervoor te zorgen dat spelers kunnen genieten van de creaties van zoveel mogelijk verschillende ontwikkelaars, met het ID@Xbox Developer Acceleration Program.
GDC 2013 was een moeilijke tijd voor indie developers en Xbox. We wisten dat indiegames en hun developers cruciaal waren voor onze strategie om gamers een breed scala aan titels te bieden. Tijdens GDC 2013 heeft Xbox geluisterd naar kritiek van developers van Xbox Live Arcade en Xbox, suggesties gedaan voor ideeën en rekening gehouden met hun feedback. Er moesten dingen veranderen.
In de zomer van 2013 ontwikkelde Microsoft een nieuw programma op Xbox, dat zou voldoen aan de behoeften van developers, maar ook aan die van de hele community.
Dat programma, dat drie naamsveranderingen onderging in de week voordat het op gamescom 2013 werd aangekondigd, was ID@Xbox, en Xbox is blij dat ze dit jaar hun tiende verjaardag vieren. Het programma heeft inmiddels geholpen om meer dan 3.000 games van independent developers naar Xbox te brengen en meer dan $ 4 miljard uitbetaald aan developers.