Mighty No.9 wordt gezien als de opvolger van Megaman. Ik heb de game mogen spelen en ik heb gesproken met Yu “Nick” Yu.
Ik was erg enthousiast en blij toen ik de game in handen kreeg, Megaman games waren geweldig spellen en als kind speelde ik deze games met plezier. Ik pakte de controller vast en ben gaan spelen.
De game speelt in eerste instantie lekker weg, maar verwacht geen Megaman gameplay, de game is veel sneller. Nick legde dit ook uit. Hij en zijn team hebben vooral de stijl van Megaman overgenomen, maar niet de gameplay. Zij wilden dat de game snel en soepel zou spelen. Zo is er geen specifieke afstand nodig tussen Beck (hoofdpersonage) en een vijand, als je wilt aanvallen. Dit geeft de game een ander soort feeling dan Megaman, maar wel een goede feeling. De game speelt daardoor lekker weg en heb je nooit het gevoel dat de game langzaam verloopt. Daarnaast zorgt de Dash Boost ervoor dat je snel door levels kunt, dit is ook geïmplementeerd voor mensen die een speedrun willen doen, maar voor de spelers heeft het ook een gameplay mogelijkheid. Met de Dash boost kan je namelijk vijanden absorberen elke vijand heeft zijn eigen kleur.
Als je bijvoorbeeld met Beck genoeg gele vijanden absorbeert krijg je een Defense Shield, bij genoeg groenen krijg je een speed boost, bij genoeg rode krijg je een attack boost en bij genoeg blauwe krijg je een healing item.
De gameplay richt zich niet alleen op het verslaan van vijanden. In de game zitten ook kleine puzzels. Zelf heb ik ze niet gezien, maar Nick zei dat dit mooi zal overlopen in de volledige game.
Er is alleen een domper. De game is uitgesteld tot het eerste kwartaal van 2016. De game moet namelijk uitkomen voor 10 platformen en Deep Silver wil alle platformen op dezelfde dag uitbrengen.
De game komt uit voor de:
- PS Vita
- Nintendo 3DS
- Playstation 4
- Xbox One
- Playstation 3
- Xbox 360
- PC
- Mac
- Linux
- Wii U