Wereldwijde gamegigant Azerion en Fortuna Sittard gaan samen de toekomst in. Het Amsterdamse internetbedrijf dat gespecialiseerd is in online gaming en advertentietechnologie, wordt mede- eigenaar van de Limburgse Eredivisionist door twintig procent van de aandelen over te nemen.
Met de kapitaalinjectie biedt Azerion, bij het grote publiek bekend van games als Habbo Hotel, Governor of Poker en Hotel Hideaway, de Limburgse traditieclub de middelen om te beantwoorden aan de sportieve en organisatorische ambities. Bovendien zet het internetbedrijf zijn volledige digitale spierkracht in om Fortuna Sittard ook strategisch verder te brengen. Het nog dichter bij elkaar brengen van fans door de inzet van digitale, sociale en interactieve communicatiemiddelen is hier een belangrijk onderdeel van. Net als het creëren van entertainment via games en exclusieve content.
Krachtenbundeling vol verwachtingen
“Wij zijn erg blij en enthousiast om de krachten te bundelen met Azerion”, zegt Isitan Gün, voorzitter van Fortuna Sittard. “Azerion is een snelgroeiend bedrijf met wereldwijde impact en heeft een ongekende expertise op het gebied van gaming- en advertentietechnologie. Nadat we met elkaar in gesprek zijn geraakt, merkten we al vrij snel dat er veel overeenkomsten zijn tussen beide partijen en dat we goed matchten op het gebied van organisatiecultuur. We hebben beiden een out-of-the-box- mentaliteit en zijn toegewijd om onze ambitieuze en creatieve ideeën te realiseren. We zien de toekomst met Azerion aan onze zijde bijzonder zonnig tegemoet.”
Bij die woorden sluit Atilla Aytekin, mede-oprichter en mede-CEO van Azerion, zich maar al te graag aan. “Vanaf het eerste ogenblik is de klik met Fortuna Sittard ontzettend goed”, is Aytekin duidelijk. “Als Azerion werden wij met een enorme warmte welkom geheten in het stadion, waardoor we ons meteen thuis voelden. We zijn voetballiefhebbers en zien tal van overeenkomsten tussen deze fantastische club en Azerion. Fortuna Sittard is – net als wij – één grote familie en met games in ons portfolio als Habbo Hotel en Hotel Hideaway weten we dat een sterke en hechte band met de community erg belangrijk en waardevol is. Het was derhalve logisch voor ons te investeren in deze mooie club.”
Meer dan alleen kapitaal
Azerion doet niet alleen een geldelijke investering in Fortuna Sittard. Het brengt ook een karrenvracht aan waardevolle expertise met zich mee. De succesvolle gaming- en advertentietechnologie- organisatie wil bij de Limburgse betaaldvoetbalorganisatie ook een gezonde en succesvolle groei bewerkstelligen op het gebied van organisatie, commercie en fanbase. Met als doel Fortuna Sittard te helpen een stabiele middenmoter in de Eredivisie te worden. “Organisaties helpen met groeien zit in ons dna,” legt Azerion-mede-CEO Atilla Aytekin uit. “We hebben in het verleden in meer dan vijftig organisaties geïnvesteerd en zijn erin geslaagd ze stuk voor stuk te helpen met hun businessgroei. We zijn vastberaden dit ook te doen voor Fortuna Sittard. Bovendien weten we als geen ander hoe we digitaal de interactie met en tussen mensen kunnen bewerkstelligen. Hierin willen we Fortuna Sittard eveneens faciliteren. Ook willen we de hechte familieband tussen de fans en de club nog sterker maken door nieuwe vormen van exclusieve en entertainende content, games en interactieve communicatiemiddelen te introduceren bij de club.” Ook Fortuna-voorzitter Isitan Gün ziet daar de voordelen van in: “In de voetbalwereld worden technologie en innovatieve en interactieve manieren van communicatie steeds belangrijker en daarom geloof ik dat deze samenwerking een goed voorbeeld is van hoe deze domeinen elkaar versterken.”
606
previous post
Ultimate Fishing Simulator 2 krijgt demo en releasedatum
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste