andaag is de NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti uitgekomen waarmee de performance-lat voor gaming weer een stuk hoger is gelegd. Gelijktijdig heeft NVIDIA een nieuwe Game Ready Driver vrijgegeven die volledig gericht is op het verder verbeteren van prestaties in DirectX 12 games. De nieuwe driver zorgt bovendien voor NVIDIA Ansel ondersteuning in Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands.
Turbocharging DirectX 12 Prestaties
NVIDIA heeft omgerekend meer dan 500 jaar onderzoekswerk geïnvesteerd om het meest uitgebreide platform op te leveren om DirectX 12 games mee te ontwikkelen. Afgelopen week op GDC introduceerde NVIDIA een verzameling toepassingen die ontwikkelaars in staat stelt gebruik te maken van substantiële prestatieverbeteringen, meerdere nieuwe rendering en simulatie-effecten, en andere mogelijkheden om games te ontwikkelen die geoptimaliseerd zijn voor DirectX 12. Deze toepassingen omvatten updates van de NVIDIA GameWorks SDK updates voor de NVIDIA VRWorks™ SDK; nieuwe developer tools én een nieuwe Game Ready Driver.
Deze nieuwe Game Ready Driver is speciaal geoptimaliseerd voor DirectX 12 games. Door de code in onze eigen driver te herschrijven en samen te werken met game ontwikkelaars, heeft NVIDIA een prestatieverbetering van een gemiddelde van 16% bij DirectX 12 titels weten te realiseren, waaronder bij de volgende games:
- Ashes of the Singularity – 9%
- Gears of War 4 – 10%
- Hitman – 23%
- Rise of the Tomb Raider – 33%
- Tom Clancy’s The Division– 4%
Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands krijgt NVIDIA Ansel
Deze driver zorgt er bovendien voor dat Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands de meeste recente game is, die NVIDIA Ansel ondersteuning kent.
Ansel is een revolutionaire nieuwe manier om in-game screenshot te capturen. Je kunt Ansel zien als een camera die als het ware in je game-ervaring is geïntegreerd, en jou in staat stelt gameplay te capturen op een manier die tot dusver onmogelijk was. Wanneer games Ansel ondersteunen, kunnen spelers de camera verplaatsten en aanpassen naar iedere gewenste hoek, filters toepassen, gebruik maken van ‘super resolution capture’ én hebben ze zelfs de mogelijkheid beelden in 360 graden te capturen om ze vervolgens te bekijken in Virtual Reality. Wil je meer weten over deze features, bekijk dan de Ansel Technology pagina.
Ansel vinden we ook terug in ARK: Survival Evolved, Conan Exiles, Dishonored 2, Mirror’s Edge Catalyst, Obduction,Paragon, War Thunder, Watch Dogs 2, The Witcher 3: Wild Hunt en The Witness. Ansel zal bovendien ondersteund worden door aankomende titels zoals Lawbreakers en Mass Effect: Andromeda. De techniek is recent toegevoegd aan de Unity Engine en de Unreal engine als een plug-in en zal binnenkort ook zijn weg vinden in Amazon Lumberyard.
Game Ready Drivers voor de Beste Gaming Ervaringen
Beschikbaar op of zelfs al in de dag voorafgaand aan de lancering staan NVIDIA Game Ready Drivers garant voor de beste ervaring voor GeForce gamers in bovenstaande titels omdat NVIDIA-engineers tot het allerlaatste moment mogelijk nog aan het werk zijn om de prestaties te verbeteren en gameplay te optimaliseren. Ter extra ondersteuning van de kwaliteitsgarantie; de drivers zijn stuk voor stuk WHQL-gecertificeerd door Microsoft.
De best mogelijke kwaliteit voor een game tijdens launch is enorm belangrijk. Echter, games blijven zich ontwikkelen met nieuwe content en mogelijkheden via patches en DLC. Game Ready drivers hebben als doel om alle grote mijlpalen voor games te ondersteunen hetgeen betekent dat we altijd aan het werk zijn om gamers de allerbeste ervaring te bieden, ieder moment dat ze aan het gamen zijn.