Vandaag heeft een groep veteranen uit de game-industrie, met credits van iconische titels als The Witcher-serie en Cyberpunk 2077, officieel hun visie aangekondigd voor een gedurfde nieuwe gamestudio: Blank. Door hun jarenlange ervaring op een schone lei toe te passen, zet het nieuwe team zich in om prachtig ontworpen games en unieke ervaringen aan spelers te bieden, waarbij ze de voorkeur geven aan nieuw terrein in plaats van platgetreden terrein (d.w.z. geen klonen of voorspelbare inzendingen). Naast de onthulling van de studio plaagden de mede-oprichters van Blank. concept art van het onaangekondigde project van de studio – een personagegestuurde game die zich afspeelt in een apocalyps, met een paar wendingen.
Tot de medeoprichters van Blank. behoren Mateusz Kanik (CD Projekt Red) die de rol van Game Director op zich neemt, Jędrzej Mróz (CD Projekt Red) en Marcin Jefimow (CD Projekt Red, 11 Bit Studios) die toetreden als uitvoerend producenten, en Mikołaj Marchewka (Rookiez uit Warsaw S.A) treedt toe als Managing Director. De oprichters hebben een uitzonderlijk team van ontwikkelaars samengebracht: Michal Dobrowolski (CD Projekt Red) treedt toe als Design Director, Artur Ganszyniec (CD Projekt Red, 11 Bit Studios) als Narrative Director, met Grzegorz Przybyś (Division 48 Studio, Artificer) als Art Regisseur.
“We zijn verheugd om Blank aan te kondigen. en om ons ongelooflijke team uit te breiden”, zegt Mateusz Kanik, Blank. Mede-oprichter en Game Director. “Na jarenlang in een steeds conservatievere industrie te hebben gewerkt, zijn we klaar om gedurfde, impactvolle projecten te maken die onze unieke creativiteit en waarden delen. Waar de industrie voorstander is van een dictatuur van het creatieve individu, willen wij eigenaarschap geven aan het team. Waar de industrie leunt op een crunch-cultuur, geven wij de voorkeur aan de balans tussen werk en privéleven. Waar de industrie zegt dat groter beter is, richten wij ons op zeer gepolijste games met een focus op emotie, verhaal en vakmanschap”, aldus Kanik.
Het bespreken van de vorming van Blank. Marcin Jefimow, Blanco. Mede-oprichter en uitvoerend producent: “Onze filosofie voor game-ontwikkeling komt voort uit onze eigen verhalen en ervaringen. Met blanco. we willen een ruimte bouwen waar we onze geschiedenis kunnen eren, maar ook speels zijn en openstaan voor gloednieuwe inspiraties terwijl we creatief samenwerken. We hebben al een voorsprong op een nieuw project in de dop dat we niet kunnen wachten om te delen met spelers en te maken met nieuwe teamleden.”
Jędrzej Mróz, blanco. Mede-oprichter en uitvoerend producent vertelde hoe het team van plan is om game-ontwikkeling en het opschalen van de studio aan te pakken: sterk team en realistisch budget. We zetten ons in voor kwaliteitsvol vakmanschap en het runnen van de studio op een duurzame manier; we zijn van plan de reikwijdte van onze projecten te vergroten naarmate we het team en zijn capaciteiten uitbreiden.