Na de aankondiging van de gamigo-groep om de eerste echt dynamische, isometrische open-wereld MMORPG van Dynamight Studios, Fractured Online, te publiceren, zijn ze verheugd om enkele van zijn functies tijdens de ontwikkeling van dichterbij te bekijken. Vandaag zetten ze de PvP-gamemonteur van de game in de schijnwerpers.
In Fractured Online is de wereld niet zo absoluut als je zou denken. Grijstinten maken plaats voor een werkelijk unieke en complexe MMORPG-sandboxwereld. Met al deze onzekerheid kan de uitlijning van een personage in en uit Goed, Neutraal en Kwaad weven. Dit wordt vastgelegd door het Karma-systeem van de game, dat rekening houdt met de acties van de speler met de omgeving, andere spelers, goden die ze aanbidden en meer. Elk ras en hun startplaneet dicteren vaak hun unieke relatie met Alignment.
Het Karma-systeem van Fractured Online zorgt ervoor dat spelers die als Goed of Neutraal zijn uitgelijnd, geen vijandige acties kunnen uitvoeren tegen andere spelers met dezelfde opstelling. Slechte spelers hebben vrij spel om alles aan te vallen dat hun pad kruist met goede of neutrale spelers die in staat zijn om kwaadwillende spelers aan te vallen, en daarvoor zelfs Karma-punten te verdienen. Dat gezegd hebbende, zullen Evil-spelers zich vaak in risicovolle situaties bevinden, dus het is het beste dat ze scherp blijven tijdens hun avonturen.