Met meer dan 280 games en apps die momenteel al met DLSS-technologie worden ondersteund, is het duidelijk dat NVIDIA’s kunstmatige intelligentietechnologie in een rap tempo wordt toegepast. DLSS 3 versnelt zelfs de prestaties in 29 vrijgegeven games, een zeven keer zo hoge adoptiesnelheid als die van DLSS 2 in de zes maanden na de release. Na GDC 2023 hebben alle ontwikkelaars nu toegang tot de DLSS 3-plugins en NVIDIA Streamline om de AI-technologie aan hun games toe te voegen. Daarnaast worden de hulpmiddelen voor pers om DLSS 3 goed te kunnen beoordelen verbeterd.
Deze week wordt de lijst met DLSS-games verder uitgebreid met Forza Horizon 5, Deceive Inc., Tchia, Gripper, Smalland: Survive the Wilds en Last of Us Part I.
Forza Horizon 5 krijgt vandaag een DLSS 3 prestatie-upgrade
Forza Horizon 5 coureurs, start jullie motoren! DLSS 2 versnelt de gameplay in Forza Horizon 5 sinds november 2022, waarbij 84% van de RTX-gamers speelt met DLSS AAN. De nieuwe update komt vandaag uit en brengt DLSS 3 en Reflex-ondersteuning naar Forza Horizon 5. Wanneer DLSS 3 is geactiveerd, kunnen GeForce RTX 40 Series GPU’s de 120 FPS-barrière doorbreken bij 4K met elke instelling op het maximale.
Met DLSS 3, DLSS 2 en NVIDIA Reflex allemaal ondersteund, krijgen GeForce RTX-gamers de definitieve Forza Horizon 5-ervaring, verbeterd met ray tracing en AI-aangedreven prestatieboosts.
Vijf nieuwe games met DLSS 2
Nu DLSS 2-plugins beschikbaar zijn voor zowel Unreal als Unity en de integratiedocumentatie openbaar beschikbaar is op de NVIDIA Developer webpagina, kan DLSS 2 in slechts één dag aan games worden toegevoegd, waardoor miljoenen GeForce RTX-gamers een superieure ervaring krijgen. Dit integratiegemak en de enorme install base maken het een no-brainer voor ontwikkelaars om het te integreren, wat leidt tot een enorme golf van DLSS 2-adoptie, in alles van AAA-blockbusters tot indie titels ontwikkeld door één persoon.
De meest recente DLSS 2-games zijn:
- Deceive Inc. – nu beschikbaar met DLSS 2
- Tchia – nu beschikbaar met DLSS 2
- Smalland: Survive the Wilds – lanceert morgen in Early Access met DLSS 2 (29 maart)
- Last of Us Part 1 – komt vandaag uit met DLSS 2-ondersteuning
- Gripper – krijgt deze week een DLSS 2-upgrade (29 maart)
DLSS Frame Generation nu beschikbaar voor alle developers
DLSS-ondersteuning groeit snel en krijgt binnenkort een eigen boost.
Op de GDC vorige week heeft NVIDIA DLSS Frame Generation openbaar gemaakt voor ontwikkelaars om te integreren in hun games en applicaties. Dankzij de publieke release van onze DLSS Frame Generation-plugins kunnen nog meer ontwikkelaars de framerate-verhogende technologie toepassen. DLSS Frame Generation is nu ook beschikbaar via NVIDIA Streamline, een open-source, cross-vendor framework dat de integratie van superresolutietechnologieën in 3D-games en -apps vereenvoudigt.
Vergelijken van DLSS-beeldkwaliteit versneld en verbeterd met NVIDIA ICAT-videoanalyseverbeteringen
NVIDIA Image Comparison & Analysis Tool (ICAT) helpt snel de beeldkwaliteit te analyseren tussen schermafbeeldingen en video’s en werkt op elke Windows-pc. Het is van cruciaal belang voor het helpen bepalen van de juiste instellingen bij het uitvoeren van beeldkwaliteitsanalyses. Met de laatste update ondersteunen we nu video’s in HEVC-formaat voor vergelijking en de mogelijkheid om uw analyse als videobestand te exporteren.
Met NVIDIA ICAT kunnen gebruikers eenvoudig tot 4 screenshots of video’s vergelijken met schuifregelaars, side-by-sides en pixel peeping zoom-ins. Lijn de vergelijkingen ruimtelijk en in de tijd uit, onderzoek de verschillen en trek uw conclusies.