Kosei Wano, een in AustraliĆ« gevestigde 3D kunstenaar, stapt deze week de NVIDIA Studio binnen om te delen hoe zijn Blender en Blackmagic Design’s DaVinci Resolve creatieve workflows worden aangedreven door GeForce RTX – waardoor zijn spannende animatie Moon Hawk tot leven komt.
Wano heeft een diepe nieuwsgierigheid naar vliegen, wat hem inspireerde voor zijn werk Moon Hawk – waar hij de uitdaging aanging om een traditioneel, op brandstof gebaseerd gevechtsvliegtuig visueel te evolueren naar een elektrisch vliegtuig. De kunstenaar gebruikte zijn GeForce RTX 3080 Ti GPU om Blender Cycles RTX-versnelde OptiX ray tracing te ontgrendelen, wat interactieve, fotorealistische modellering in de viewport mogelijk maakte. Het toepassen van geo-knooppunten om materialen te mengen die niet in de natuur voorkomen voor zijn stuk kon met gemak worden gedaan, waardoor hij on the fly bewerkingen kon maken, zonder zich ooit zorgen te hoeven maken over het verstoren van zijn workflow.
Om het project af te ronden, importeerde Wano de definitieve bestanden in Blackmagic Design’s DaVinci Resolve applicatie, waar GPU-versnelde color grading, videobewerking en color scopes de kunstenaar hielpen de animatie in recordtijd af te ronden.
Kunstenaars, zoals Wano, zijn altijd bezig hun vak uit te breiden en nieuwe technieken te leren, waaronder fotogrammetrie – de kunst en wetenschap om 3D-informatie uit foto’s te halen. In de NVIDIA Studio benadrukte kunstenaar Anna NatterĀ onlangs haar passie voor fotogrammetrie, evenals Wano, die hetzelfde potentieel zag toen hij met de technologie experimenteerde in Adobe Substance 3D Sampler.
Probeer fotogrammetrie uit en post je creaties met deĀ hashtag #StudioShareĀ om kans te maken op een vermelding op de sociale mediakanalen van NVIDIA Studio!