Fisher-Price, het wereldwijd toonaangevende merk voor baby- en kleuterspeelgoed, opent de deuren van het gloednieuwe, virtuele Fisher-Price Toy Museum. Deze digitale tentoonstelling met klassiek Fisher-Price speelgoed uit de afgelopen negen decennia is een heuse wereldprimeur. Elk stuk komt tot leven in een kleurrijke, leuke omgeving die speciaal voor Instagram ontworpen is.
Het Fisher-Price Toy Museum wordt nu al de ‘ultieme reis naar de kindertijd’ voor mensen van alle leeftijden genoemd. Deze vindt plaats op 16 oktober: vanaf deze dag kunnen bezoekers op de officiële Instagrampagina van Fisher-Price nostalgisch terugkijken op hun favoriete Fisher-Price speelgoed in een kleurrijke, interactieve tentoonstelling met foto’s en filmpjes.
Vandaag geeft de speelgoedmaker met internationaal aanzien negen foto’s vrij aan zorgvuldig uitgekozen persbureaus, als voorproefje van wat museumbezoekers kunnen verwachten als ze een kijkje komen nemen. In het museum is Fisher-Price speelgoed uit verschillende periodes in al zijn glorie te bewonderen. Ter ere van het jubileumjaar van het merk worden in het museum meer dan negentig verschillende stukken tentoongesteld, handig ingedeeld per decennium. Zo vinden bezoekers het onvergetelijke speelgoed uit hun kindertijd gemakkelijk terug.
Kunstenares en ontwerpster Leila Fakouri heeft de klassiekers uit de lanceringscollectie op een creatieve manier in de spotlights geplaatst. Elk stuk speelgoed is de onvervalste blikvanger, en dankzij de mise-en-scène en texturen van Fakouri’s hand krijgt iedere bezoeker dat echte museumgevoel.
Zo zit de hond Snoopy Sniffer (gelanceerd in 1938) boven op een stuk bosbessentaart, schitteren de iconische Rolschaatsen (voor het eerst te koop in 1983) op een miniatuur rolschaatsbaan met echte houten vloer en gestoffeerde wanden, en lijkt het alsof het Snooze en Licht Zeepaardje nachtlampje uit 2008 onder water rondzwemt in een aquarium.
Kunstenares en ontwerpster Leila Fakouri: “Deze speelgoedstukken zijn ontworpen en gemaakt in verschillende periodes, verspreid over bijna een eeuw. Elk decennium heeft een herkenbare stijl, kleurenpatroon, sfeer en nostalgische herinneringen. Ik wilde dit tot leven brengen door een mooie, complexe en gevarieerde collectie installaties te maken die de visuele taal van elk tijdperk weergeven.”
Fisher-Price viert een mijlpaal: het is negentig jaar geleden dat het bedrijf werd opgericht in juni 1930. Fisher-Price maakte al miljoenen kinderen gelukkig en schreef in zijn rijke geschiedenis heel wat innovaties op zijn naam. Het merk nam als eerste de term ‘Preschool Toys’ (1934) in de mond, maakte als eerste gelicentieerd speelgoed en was een van de eerste bedrijven die kleuters spelenderwijs laat coderen via de bekroonde Code-A-Pillar (2016).
Tijdens de wereldwijde COVID-19-pandemie in 2020 bracht Fisher-Price een speciale verzamelcollectie van actiefiguren en Little People Community Champions – de zogenaamde #ThankYouHeroes – uit. De opbrengst daarvan gaat volledig naar goede doelen die zich inzetten in de strijd tegen COVID-19.
Het bedrijf lanceerde onlangs een meerjarige, uitgebreide marketingcampagne met als titel ‘Let’s Be Kids’. Dit is een ode aan de manier waarop kinderen de wereld zien, met optimisme en humor. De campagne nodigt volwassenen ook uit om het kind in zichzelf wakker te maken en het plezier van het spelen te herontdekken.
942
previous post
Beyond The Wire begint zijn Early Acces-avontuur
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste