Fisher-Price®, de wereldwijde marktleider inzake speelgoed voor baby’s, peuters en kleuters, keert met de lancering van haar nieuwe Wood-reeks terug naar de roots. Al van bij de start van de iconische houten speelgoedlijn, meer dan 90 jaar geleden, richt Fisher-Price zich op het creëren van speelgoed dat de creativiteit en de ontwikkeling van kinderen stimuleert en gebouwd is om lang mee te gaan.
De nieuwe, tijdloze Wood-reeks, ontworpen voor kinderen van zes maanden tot vijf jaar, komt op de markt op het ogenblik dat Fisher-Price bekendmaakt dat 33% van de ouders jongere familieleden graag ziet spelen met het speelgoed waar ze zelf als kind mee speelden en dat 16% de voorkeur geeft aan speelgoed dat in de familie kan blijven.
De studie toont ook aan dat 27% van de ouders houten speelgoed verkiezen om met verschillende generaties samen te spelen. Deze nieuwe reeks biedt frisse, moderne designs die eindeloos speelplezier aanmoedigen, iets waar zowel grootouders, ouders als kinderen dol op zijn. Dit speelgoed in hout, afkomstig uit goed beheerde, PSC®-gecertificeerde bossen, staat garant voor jarenlang spelplezier en gaat generaties lang mee. Tijdloosheid vormt een belangrijk aspect aangezien generatieoverschrijdend spel 34% van de ouders fijne momenten bezorgt wanneer ze hun eigen ouders met hun kinderen zien spelen.
Deze nieuwe reeks spreekt ook ouders aan die op zoek zijn naar een meer betaalbare, eenvoudige speelervaring voor hun kinderen, zonder in te boeten op het vlak van plezier en educatieve meerwaarde en die bovendien ook een gezonde ontwikkeling bevordert. Aangezien 62% van de ouders houten speelgoed aan een ander familielid doorgaven, mag het niet verwonderen dat 71% vindt dat houten speelgoed het meest tijdloze speelgoed is en 60% koopt het dan ook precies om die reden.
Hun kinderen zien spelen met speelgoed roept bij vele ouders een nostalgisch gevoel op. Uit de studie blijkt dat 35% zou willen dat ze nog een van hun eigen kinderspeeltjes hadden om er hun kinderen mee te laten spelen. Van de mensen die hun eigen speelgoed konden bewaren, zegt 30% echter dat ze hun kinderen er liever niet mee laten spelen omdat ze bang zijn dat deze hun gekoesterde bezittingen zullen kapot maken.
Fisher-Price, een pionier in houten speelgoed, lanceerde haar allereerste speelgoedlijn – de originele ‘16 Hopefuls’ – in 1931 op de Amerikaanse internationale speelgoedbeurs in New York. Deze speelgoedlijn oogstte veel lof met haar esthetische lijnen en leuke spelmogelijkheden. Dr. Doodle was trouwens het allereerste speelgoed dat Fisher-Price ooit verkocht!
Brian Fitzharris, Senior Vice President en General Manager van Fisher-Price:“Al meer dan 90 jaar spant Fisher-Price zich in om kinderen de best mogelijke start te geven door middel van innovatief, betrouwbaar speelgoed waarmee je urenlang plezier kan beleven en kan bijleren. Met de lancering van Wood – een lijn die teruggrijpt naar de roots van het merk – brengt Fisher-Price een fris perspectief op de tijdloze aantrekkingskracht van houten speelgoed dat betaalbaar is, vervaardigd uit hout afkomstig uit goed beheerde, FSC®-gecertificeerde bossen en dat ontworpen werd om de creativiteit en de ontwikkeling van kinderen volledig te ontplooien.”
Om de Europese lancering kracht bij te zetten, steunt Fisher-Price het Trillion Trees-initiatief – een samenwerking tussen BirdLife International, Wildlife Conservation Society en WWF – ter ondersteuning van de groei van 10.000 bomen, om wouden te creëren voor de toekomstige generaties.
Dr. April Bagwill, programmacoördinator, Trillion Trees:“Dankzij de genereuze steun van organisaties zoals Fisher-Price konden we wereldwijd projecten steunen waarbij inmiddels bijna een half miljoen bomen opnieuw werden aangeplant, en we blijven tellen. De lokale gemeenschappen worden bij elke stap betrokken en we werken nauw met hen samen om meer inheemse bomen te planten, die opgevolgd en verzorgd worden zodat deze uitgroeien tot natuurlijke wouden. Deze wouden zijn goed voor de mensen en voor de verbazingwekkende biodiversiteit waarvan we allemaal afhankelijk zijn.”