Home Gaming Fire Emblem Engage Review

Fire Emblem Engage Review

De Fire Emblem serie draait alweer een heel flink aantal jaren mee. De eerste game is stamt alweer uit 1990 toen de game voor het eerst in Japan verscheen. Nu zijn we alweer 33 jaar verder en de games serie blijft het nog steeds heel goed doen zowel in Japan als in de Amerikaanse als Europese landen waar de games nu ook verschijnen. Wij kregen onlangs de mogelijkheid om Fire Emblem Engage, het nieuwste deel in de Fire Emblem serie, te mogen gaan spelen en hebben deze met liefde aangegrepen. Check hieronder ons oordeel van de game Fire Emblem Engage!

Ik had zelf voor Fire Emblem Engage nog nooit een deel van de serie gespeeld, maar de trailers die ik zag smaakten naar meer en ik had zeer veel zin om de game te gaan spelen. Nu ik dit deel van Fire Emblem gespeeld heb kan ik zeggen dat ik helemaal verliefd ben geraakt op de game. Fire Emblem Engage bied je een turn based strategie game met daarin RPG elementen. Het RPG perspectief bestaat uit het levelen van de karakters door het winnen van de gevechten. De band tussen de karakters is een belangrijk feit in de game en dat word steeds beter uitgediept hoe verder je in de game vordert.

Het verhaal draait om de Divine Dragon genaamd Alear dat het hoofdpersonage in de game is. In het begin van de game ga je het gevecht aan tegen de Fell Dragon en na het winnen van dit gevecht val je in een slaap van 1000 jaar. Wanneer je weer ontwaakt uit je slaap verschijnt je moeder die je verteld dat er weer een groot kwaad aan het verschijnen is. Je gaat als Alear op pad op zoek naar de Emblem ringen waarin verschillende karakters zitten waarmee je kan Engagen. Dit Engagen houd in dat je gebruik kunt maken van het karakter in de ring en zijn vaardigheden. Ook kun je de band met je geest uit de ring vergrootten door veel gevechten met ze te doen of bond fragments ( waar ik later op terug kom ) te gebruiken waarmee je de band kan vergrootten door deze in te zetten.

Je hebt bij deze Emblem ringen onder andere keuzes uit geesten zoals Marth en Roy die ik eerder alleen kende van Super Smash Bros. Maar er zijn nog veel meer geesten vrij te spelen. Hoe meer ringen je verzameld in het verhaal hoe meer geesten je toegereikt waarmee je kan engagen.

De gevechten in de game zijn goed neergezet op grote mappen waar je zelf kan kiezen welke tactiek goed bij jou past. Je krijgt in elk gevecht een aantal karakters in je team waarbij je de gevechten aan kan gaan. In de gevechten kun je zien wanneer je een bepaald karakter neerzet hoeveel schade het karakter kan doen en je tegenstander terug zou kunnen doen. De gevechten zouden ook een andere wending kunnen nemen omdat de vijand ook zijn aanval kan missen. Je kan ook een break uitvoeren bij een vijand die ervoor zorgt dat ze niet terug kunnen slaan in die ronde vanwege het verlies van hun wapen.

In de game wordt alles tot in de puntjes uitgelegd door middel van korte berichten. Zo kun je in de game wanneer je een gevecht klaar hebt naar de Somniel. De Somniel is jouw stad waar je, hoe verder je komt meer mogelijkheden gaat krijgen. Zo kun je in de arena gaan vechten om je level te verhogen, online gevechten aangaan en naar vele winkels om daar nieuwe items en uitrusting aan te schaffen. Ook kun je in de arena je bond fragments waar ik het eerder over had besteden aan je geesten uit de ringen die zorgen dat je een betere band krijgt en meerdere mogelijkheden vrijspeelt. Ook kun je in de Somniel de band tussen de karakters vergrootten. Dit gaat door middel van verschillende rangen. De laagste band tussen de karakters is C en het hoogste is A. Dit zorgt ervoor dat de karakters beter op elkaar ingespeeld zijn.

De moeilijkheidsgraad in de game is ook in te stellen en dit zorgt ervoor dat je of veel uitdaging krijgt of wat minder. Zo is het mogelijk het zo in te stellen dat als je karakters sterven in de gevechten dat ze of blijvend dood zijn of dat ze na het gevecht weer inzetbaar zijn. De keus is aan jou. Ik heb zelf de game gespeeld op het niveau dat de karakters nadat ze dood zijn gegaan weer inzetbaar waren dit zorgde voor mij als speler dat de game wat makkelijker was en dat ik niet teveel game overs in beeld kreeg.

Op grafisch gebied ziet de game er goed uit. De tussenfilmpjes zijn prachtig gemaakt en de karakters zijn goed vormgegeven. Als je in de game van bovenaf je tactiek aan het inzetten bent ziet het er iets minder uit maar dat word weer opgevangen door de leuke aanvalsfilmpjes die per karakter weer anders zijn. Het geluid in de game is ook goed vooral de muziek is prachtig. In de gevechten hoor en zie je ook van alles gebeuren dit is echt mooi.

Ik heb doormiddel van Fire Emblem Engage kennis mogen maken met de Fire Emblem serie en ik kan maar één ding zeggen van de game gewoon wauw dit is goed en smaakt naar meer. De game zorgt ervoor dat je wil blijven spelen en is voor iedereen speelbaar zowel voor de die hard Fire Emblem spelers als de beginnende Fire Emblem speler.