Ondanks de universele kritische lof voor Final Fantasy 7 Rebirth, heeft de open wereld actie RPG niet voldaan aan de verkoopdoelstellingen van Square Enix. Het werk aan het laatste deel van de remake-trilogie gaat echter door, en hoewel we duidelijk nog een eind verwijderd zijn van de release, blijven er details over doorsijpelen.
Bijvoorbeeld, tijdens een recent geüploade aflevering van Inside Square Enix, spraken leden van het ontwikkelingsteam van Final Fantasy 7 Rebirth over wat ze hoopten te bereiken met het vervolg. Interessant genoeg is het voor gevechtsdirecteur Teruki Endo het doel om de spelers “nog meer vrijheid” te bieden in de gevechten en de kern gameplay loop in het algemeen, hoewel hij niet precies inging op welke vorm dat uiteindelijk zal aannemen (via Automaton Media).
Ondertussen voegde regisseur Naoki Hamaguchi ook toe dat het ontwikkelingsteam hoopt dat het laatste deel van de trilogie “een ander soort gameplay-ervaring” zal bieden dan Final Fantasy 7 Remake en Rebirth, en dat het team hoopt de ontwikkeling van het spel zo snel mogelijk af te ronden.
Eerder dit jaar zei producent Yoshinori Kitase dat het plan was om de ontwikkeling in drie jaar af te ronden, dus als alles volgens plan verloopt, krijgen we misschien het laatste spel in de Final Fantasy 7 Remake-trilogie ergens in 2027.