De afgelopen tijd waren dingen die als ‘normaal’ worden gezien ineens niet meer mogelijk. Zoals naar de film gaan. Gelukkig zijn bioscopen en filmtheaters sinds 1 juni jl. weer (beperkt) open en kunnen filmliefhebbers weer genieten van een film op het grote doek. Vanuit een gedeelde passie voor film en om de branche te ondersteunen, bundelt de Nederlandse filmbranche de krachten voor een gezamenlijk doel; Nederlanders nog meer enthousiasmeren om naar de film te gaan in deze zomer waarin veel mensen vakantie zullen vieren in eigen land. De Nederlandse filmbranche komt daarom met een unieke, gezamenlijke campagne: ganaardefilm.nl.
Samen met regisseur Michiel ten Horn (Aanmodderfakker, Ares), communicatiebureau KesselsKramer en productiehuis Since ’88 zal de filmbranche een tweetal reclamespots produceren voor deze gezamenlijke campagne om filmbezoek extra onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse publiek. Acteurs die in deze spots te zien zullen zijn: Jan Kooijman, Robert de Hoog, Nasrdin Dchar en Thekla Reuten.
Op de website ganaardefilm.nl staat een compleet overzicht van films die nu te zien zijn in de verschillende bioscopen en filmtheaters door het hele land. De bezoeker kan een film selecteren, zien in welke bioscoop in de buurt de betreffende film draait en via de site direct tickets bestellen.
De reclamespots zijn vanaf maandag 3 augustus a.s. te zien op TV, online en social media.
Setvisit
De opnames voor de spots vinden plaats in Amsterdam op 20 juli a.s. en het is mogelijk voor pers om daarbij aanwezig te zijn. Ook zijn de acteurs beschikbaar voor interviews om te vertellen over de campagne, maar ook over hun (eventuele) films die binnenkort in de bioscoop te zien zullen zijn. Mocht u geïnteresseerd zijn dan kunt u meer informatie opvragen bij: tessa@triplepentertainment.nl.
Organisatie
Ganaardefilm.nl is een uniek initiatief van de Nederlandse filmbranche bestaande uit alle filmdistributeurs aangesloten bij branchevereniging FDN, alle bioscopen en filmtheaters aangesloten bij branchevereniging NVBF, Nationale bioscoopbon, Holland Filmnieuws, NL Filmfonds, NVPI, Film.nl Nicam, CFAB/Sekam, het Nederlands Film Festival, Cineville en Jean Mineur Mediavision.
Enquête
Om nog beter in te kunnen spelen op de wensen van de filmliefhebbers is de Nederlandse filmbranche een enquête gestart waarin de bioscoopbezoeker gevraagd wordt naar het kijkgedrag in deze periode. Uit de eerste resultaten blijkt dat het Nederlandse publiek het grote doek gemist heeft, maar liefst 66% geeft aan gestoord te zijn tijdens het kijken van films. Invullen kan via: https://tinyurl.com/ganaardefilm
442
Abonneer
Inloggen
0 Reacties
Oudste