Federal Express Corporation (FedEx), ’s werelds grootste exprestransportbedrijf, introduceert samen met innovatieve bagageservice Bagbooking een dienst die Nederlanders in staat stelt om voordelig kofferloos binnen Europa te reizen. FedEx Special Services verzorgt het ophalen, vervoeren en afleveren van bagage, wat reizigers een comfortabele start van hun reis biedt vanaf het moment dat zij hun voordeur sluiten.
Marius Penninks, Vice President Network Operations Europe bij FedEx, vertelt: “Het vervoeren van uiteenlopende goederen, van trouwringen tot medische apparatuur, is onze kerntaak. Dankzij onze Special Services divisie hebben we veel ervaring met het ophalen en afleveren van bagage bij reizigers thuis. Samen met Bagbooking bieden we deze unieke service in Nederland, waardoor reizigers de vrijheid hebben om te reizen op de manier die hen het beste uitkomt.”
Menno Troost, mede-oprichter van Bagbooking, legt uit: “Onze samenwerking met FedEx was een logische keuze vanwege hun uitgebreide netwerk in Europa en hun wereldwijde bereik. Dit past perfect bij onze ambitie om onze service internationaal uit te breiden. Wij hebben alle vertrouwen in onze gezamenlijke innovatiekracht.”
Flexibeler Reizen
De service biedt een uitkomst voor reizigers die lange wachtrijen bij de incheckbalie of vermiste koffers willen vermijden. Bagagevrij reizen maakt het mogelijk om flexibeler te reizen, wat andere vervoersmiddelen aantrekkelijker maakt. Zo kan bijvoorbeeld een kleinere huurauto volstaan en wordt toeren met de motor mogelijk. Ook voor deelnemers aan groepsactiviteiten zoals congressen, sportevenementen en bedrijfsuitjes biedt de service voordelen, omdat zij direct naar hun programma kunnen zonder tussenstop bij het hotel.
Menno Troost, mede-oprichter van Bagbooking, voegt toe: “Bagbooking is ontstaan vanuit onze eigen ervaringen en observaties dat reizen met koffers vaak een uitdaging is. Na duizenden koffers vervoert te hebben sinds de start in 2021, blijkt er een duidelijke behoefte te zijn aan kofferloos reizen. Gezinnen met jonge kinderen, minder mobiele reizigers, golfers, skiërs en anderen die zich niet langer door hun koffers willen laten beperken, maken inmiddels gebruik van onze verrassend betaalbare service. Een bijkomend logistiek voordeel is dat deze service de bagagestroom naar luchthavens zoals Schiphol ontlast.”
Bagbooking werkt samen met verschillende partners in Europa en is geschikt voor elk accommodatietype, van Airbnb’s tot hotels en vakantiehuisjes, zolang de accommodatie de koffers maar kan ontvangen.
____________________________________________________________________________________________________
Hoe werkt het?
De bagageservice heeft tot doel de reis zo soepel en ontspannen mogelijk te laten verlopen. De dienst vervoert de koffer van de voordeur thuis naar de (vakantie)bestemming. Aan het einde van de reis wordt de bagage weer opgehaald en thuis afgeleverd.
De Bagbooking service is eenvoudig online te boeken via www.bagbooking.eu. Via de website boekt de reiziger de service en kiest daar de grootte, het aantal bagagestukken, de reisdata en de bestemming. De reiziger laat bij het boeken de contactgegevens van de accommodatie achter. Bagbooking regelt de rest en is altijd bereikbaar voor vragen van de reizieger of de accommodatie.
De kosten zijn afhankelijk van de gekozen opties en de bestemming van de reis. De vuistregel is, in tegenstelling tot luchtvaartmaatschappijen, dat een koffer bij Bagbooking tot wel 30kg mag wegen. Wordt er voor een kleinere koffer gekozen of verstuur je meerdere koffers, dan zal de prijs per koffer dalen. Bij een reis naar Barcelona met twee koffers start de prijs bijvoorbeeld vanaf 67,50,- euro * inclusief BTW per koffer.
Bagbooking haalt de bagage vanaf een aantal dagen voor vertrek op, afhankelijk van de bestemming, zodat alles klaarstaat bij aankomst. De koffers worden vervoerd in een kartonnen beschermdoos die zowel op de heenreis als terugreis gebruikt wordt. Het verzendklaar maken van de bagage is in een handomdraai gebeurd door het volgen van een eenvoudige instructie. Het vervoer is optimaal beveiligd en reizigers worden op de hoogte gehouden van het proces met status updates.