Home Featured Fallen Legion: Revenants Review

Fallen Legion: Revenants Review

De laatste tijd is NIS America goed bezig met het leveren van verschillende RPG titels. Zo hebben wij eerder Ys IX Monstrum Nox en The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV al gespeeld en er een review van mogen leveren. Vandaag gaan we het hebben over de nieuwe game die NIS America heeft uitgegeven genaamd Fallen Legion: Revenants. Check hieronder de review!

In de wereld waar een grote plaag aan de gang is zitten er mensen in een kasteel dat in de lucht hangt. Dit kasteel is het laatste redmiddel voor de mensheid voor de horror die beneden het kasteel huist.

In dit kasteel zit de charismatische politicus Lucien die een boek uit de oudheid vind waaruit hij de informatie haalt dat er Exemplars aanwezig zijn in de wereld. Exemplars zijn wapens die de vorm aan kunnen nemen van een soldaat. Lucien bundelt zijn kracht met Rowena. Rowena is een wreker ( Revenant ) die op zoek is naar een manier om tot leven te komen om haar zoon op te voeden. Samen moeten Lucien en Rowena proberen de boze tiran Welkin te gaan verslaan.

In de game zal je gevechten aan moeten gaan samen met Rowena en de Exemplars. Deze gevechten zijn real-time en dat houd in dat vijanden gelijk aan kunnen vallen als jij niks doet. Het voordeel in dit systeem is dat je ook vijandelijke aanvallen kunt tegenhouden of kunt terug slaan. Als je slagen van vijanden kunt tegen houden en terug slaan zullen ze snel verzwakken waardoor je ze snel kunt verslaan. Iedere Exemplar heeft zijn eigen mogelijkheden zo zal je een paar hebben die snel kunnen verdedigen maar zwak zijn in de aanval en heb je ze ook andersom dus traag in de aanval maar wel veel schade kunnen doen. Je hebt ook nog meerdere magiërs die je kunnen helpen in gevechten. Ieder karakters heeft zijn eigen voor en nadelen.

Op het grafisch gebied ziet de game er uit als een Playstation 3 of Xbox 360 game. Niet dat dit veel uitmaakt want het heeft een beetje zijn eigen charme. De gameplay ging mij helaas snel vervelen want als je het eenmaal door hebt is de game niet zo heel lastig meer. Het is vaak patroon ontdekken en daarop anticiperen.

Normaal gesproken ben ik een echte RPG liefhebber maar helaas kon de game Fallen Legion: Revenants mij niet lang bezig houden. De game is eentonig en op sommige vlakken te makkelijk als je het door hebt. Het verhaal is ook niet meeslepend genoeg. Oftewel een leuk tussendoortje maar in mijn ogen niet de volle mep waard.

YouTube video