Home Featured Fairy Tail Review

Fairy Tail Review

Fairy tail is een Anime en Manga serie waarvan sinds deze week een game is verschenen voor de Playstation 4, Nintendo Switch en PC. De Manga die is geschreven en geïllustreerd door Hiro Mashima is in 2006 voor het eerst verschenen in het Weekly Shonen Magazine. Van deze Manga is ook een Anime serie gemaakt die van oktober 2009 tot nu zo’n 328 episodes kent. Vandaag ga ik het over de game Fairy Tail hebben die dus deze week is verschenen.

Het verhaal pakt zich op 7 jaar na een aantal gebeurtenissen waarin de Fairy Tail gilde dus afwezig is geweest en ze zijn compleet vergeten door alles en iedereen. Omdat niemand weer weet wie de Fairy Tail gilde is is het de tijd voor Lucy de magiër, Natsu de Fire Dragon Slayer en Gray de Ice make Mage en vele anderen die je kent uit het Fairy Tail universum om alles weer op te gaan pakken en de naam van je gilde weer terug te zien stijgen.

Wat dit dus betekent is dat je weer helemaal onderaan de rangorde staat en je weer helemaal terug moet zien te klimmen naar de hogere ranken in de wereld van Fiore. Dit betekent dus dat je opdrachten moet gaan doen van verschillende klanten die je opdrachten belonen en waardoor je weer hoger komt in de rangorde.

De missies kunnen van alles zijn in het begin van versla een aantal vijanden of zoek een bepaald voorwerp waarnaar iemand op zoek is zodat diegene weer kan met zijn leven.

Naast deze missies voor de gilde heb je ook verhaal missies die zorgen dat je binding met verschillende karakters omhoog gaat en waardoor ze beter samen kunnen gaan werken in missies en je meer specialiteiten met beide karakters kunt gaan gebruiken.

Zodra je opdrachten voltooid krijg je ook weer geld binnen. Dit geld kun je gebruiken voor de wederopbouw van je gilde. Deze opdrachten: Story Missions, Gilde opdrachten en verhaallijn opdrachten zorgen dat je genoeg te doen hebt in de game.

Helaas zijn er ook minpunten te noemen in al die opdrachten want als je alles wilt halen word het zeer eentonig en word je razendsnel te sterk en de game word daardoor dus te makkelijk. Bij mij was het zelfs zo dat ik een missie had om level 5 karakters te verslaan met 3 karakters van mezelf die al level 12 waren dus die kon je met 1 klap dood krijgen dat is dus heel erg jammer. Er had wat meer afwisseling in de opdrachten mogen zitten en meer uitdaging in de gameplay.

Op grafisch gebied is de game sterk. Het lijkt net alsof je zelf in de Anime aanwezig bent. Ook de omgevingen en karakters zijn erg mooi vormgegeven. Ook hier weer een minpuntje want de karakters zijn erg mooi vormgegeven maar er is helaas niet veel variatie gebruikt in de karakters die in de game aanwezig zijn.

De gameplay staat wel als een huis. Als je het gevechtssysteem door hebt zul je je hierin erg vermaken en als je een aantal levels omhoog gaat zul je steeds meer verschillende moves vrijspelen of nieuwe moves ontwikkelen. Ook heb je in de game verschillende Lacrima die zorgen dat je aanvalskracht bijvoorbeeld omhoog gaat of je verdediging of snelheid noem maar op. De gevechten zijn die van een game als Final Fantasy alleen dan veel interessanter omdat je ook nog een strategisch onderdeel in de gevechten hebt. Hierin zul je dus veel moeten nadenken welke vijanden je aan zult gaan vallen en wanneer.

Hou je van RPG games dan is Fairy Tail wat voor jou. De verhalen van de karakters gaan erg diep en de gameplay zit goed in elkaar. De side questen zijn erg repetitief en zullen op den duur gaan irriteren. De game is niet heel erg moeilijk dus je bent er in een uur of 15 door heen. De game is vooral fan service en zorgt voor de doorgewinterde Fairy Tail fan voor een feest van herkenning.