Codemasters nieuwe deel in de F1 reeks is er, F1 2018 komt met nieuwe modi, verbeterde race mechanics, en meer. Lees onze bevindingen hieronder.

In essentie is F1 2018 een flink opgepoetste versie van 2017. Want zeg nou zelf, vorig jaar was al een indrukwekkende game, toch waren enkele kleine veranderingen nodig om de game naar een nieuw plafond te tillen. Neem de texture van de baan en de grip van je banden op de baan, dit heeft nu echt een flinke impact op je rijstijl, waar vorig jaar je auto nog weleens van de weg gleed, voel je het nu aankomen en is het veel realistischer.

Naast dit is er ook in de cockpit wat veranderd. Zo is de layout voorzien van de Halo die we ook in het echt zien op de auto, het doel van de Halo is het beschermen van de rijder tegen vliegende stukken, tevens zorgt het voor een extra bescherming tijdens botsingen. Mocht je de game dus spelen vanuit cockpit view dan zul je meteen merken dat je wat zichtbaarheid moet inleveren, dit kan nog weleens voor problemen zorgen op sommige stukken. Gelukkig zijn er genoeg camera punten om van te genieten, zo kunnen we van de neus van de auto tot aan top view gaan. Het is ook mogelijk om de halo uit te zetten als je dat liever hebt.

Waar F1 2017 al credits verwierf met de introductie van nieuwe auto’s en speelmodi is dat er nog steeds. De carrière modus is nog steeds het hete hangijzer in de game, waar je onderaan begint en naam voor jezelf gaat maken. Een nieuwe optie aan deze modus is het post-race interview waar je vragen krijgt over je prestatie en antwoorden geef via het dialoog wiel. De antwoorden die je dan kiest hebben invloed op de visie van het team op jouw, zo kan het helpen om een bepaald onderdeel te complimenteren, neem de motor, dan zal de motor afdeling stijging in waardering.
Er zijn ook nog andere modi voor de spelers die eigenlijk direct een race willen starten zonder oefen rondes en kwalificaties. Grand Prix geeft je de mogelijkheid meerdere races te kiezen, hierdoor krijg je een toernooi met enkel circuits die jij wilt. Deze modi beschikt over de populaire klassieke auto’s. Ook vindt je in de game wat oude en nieuwe circuits terug, het debut dit jaar is voor het Le Castellet circuit uit de Franse grand prix, Hockenheimring is daarentegen weer terug van weg geweest.
Een modi die ik vroeger plat speelde is Time Trials, steeds proberen je tijd te verbeteren op dat ene circuit zonder de afleiding van andere coureurs. Championship modi en Multiplayer zijn ook weer terug met dezelfde regels als de vorige editie. Multiplayer be4schikt nu over de Super License modus waar gekeke3n wordt naar je kracht en zwakheden om deze te matchen met spelers van jouw niveau.
De game is complex en zit vol met diepte waar de casual speler niet aan zal komen. De game geeft je de mogelijkheid rustig weg wijs te worden in de wereld voordat je echt alle remmen los gooit, banden keuze en soorten, brandstof besparing, elektrische herstel systeem, een paar items waar je nu misschien nog niets van weet. Daarnaast is er ook de race engineer, deze geeft je tijdens de race tips en strategie opties voor. Het is weer mogelijk om met L1 of LB allerlei opties op te vragen over het circuit, het weer of je tegenstanders.
Met deze modi erbij ziet en voelt de game gewoon erg realistisch, grafisch willen we ieder jaar meer en dat krijgen we ook. Van de kleinste details in de cockpit tot  de omgeving of het afval van een crash. Het rijden in andere omstandigheden dan zon is helemaal mooi, er komen water druppels op je scherm, je parcours zie je veranderen voor je neus.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x