Home Gaming Everybody´s Golf Review

Everybody´s Golf Review

Everybody Golf is uit op de PS4, de game ziet er sowieso al beter uit dan zijn voorganger. Voor mij is dat al genoeg want hoeveel kan je nou fout doen aan een golf game. Voor sommige is golf een rare sport, maar als je het balletje eenmaal raakt ben je verslaafd.

Golf is een sport met kleding regels, heerlijk in de buitenlucht en op zijn tijd koop je extreem dure spullen om te spelen.

Met dit in je achterhoofd en dan kijkende naar de golf games zijn deze vaak erg straight forward. Dat kan je enkel niet zeggen van everybody´s Golf, deze neemt een meer directe richting, het houdt de gekke kleding en voert een lichte toon in de presentatie. Sinds het debuut op de PS4 is er niet veel veranderd, het heeft nog steeds dezelfde cartoneske presentatie.

De eerste stap in de game is het maken van een karakter uit een ruim assortiment kan je kiezen. De game komt met een paar banen om op te spelen, er worden er meer beloofd via DLC, in het begin zit je vast aan de eerste 9 holes van de introductie, deze speel je keer op keer op keer.

Nu is er niets mis met een tutorial, soms doe je ze, soms sla je ze over, maar hier slaat het een beetje door. De game komt met een drie karakter versla systeem, je speelt dezelfde holes met je karakter. Het is dan ook een fikse opluchting als de game eenmaal open gaat voor je, ik vind het persoonlijk wat aan de lange kant duren en was zelf fan van even een tuturial en dan los.

Gelukkig is de basis van de game erg toegankelijk, en eigenlijk ook erg relaxt. Het maakt gebruik van het drie klik systeem dat bekend is in de golf game wereld, en terwijl dat meer te maken heeft met skills dan met echt golf is het wel makkelijk om uit te leggen en om onder de knie te krijgen. Mocht dit zelfs te veel zijn voor je dan kan je ook kiezen voor een twee knops systeem, je verliest enkel wat precisie in je schoten.

De grote nieuwe toevoeging in de game is het open wereld systeem, deze daagt je echt uit actief de wereld te verkennen. Deze toevoeging zou mistaan in elk andere golf game maar hier komt het toch echt goed tot ze recht.Een open wereld aanpak maakt ook ruimte voor de nieuwe Turf Wars multiplayer modus, hier neem je het op tegen een team vijanden en is het het doel om zo snel mogelijk en zoveel mogelijk holes over te nemen. Binnen deze game past het echt goed, neem de game dus niet te serieus.

Everybody’s Golf is als een serie al jaran erg toegankelijk en simpel, dit is ook de kracht van de serie, nu is het de game wat opgepoetst en ziet het er op de Pro dan ook erg nice uit.

Ga dus lekker de baan op, sla een lekker balletje en vermaak je met deze heerlijke Golf game.