Yellow Brick Games heeft vandaag tijdens de Xbox Partner Preview nieuws aangekondigd dat Game Pass-abonnees zal plezieren: Eternal Strands, de third-person action-adventure fantasy game, zal vanaf dag één beschikbaar zijn op Xbox Game Pass wanneer het in Q1 2025 wordt gelanceerd.
De Cast & Combine-gameplaytrailer die vandaag werd onthuld, onthult de Highland Iceclaw, een formidabele, vliegende Epic die spelers uitdaagt om hun aanpak in gevechten te heroverwegen terwijl ze zijn ijzige ijsaanvallen ontwijken of tijdens de vlucht op zijn rug klimmen met een kinetische lancering.
De trailer laat ook zien hoe gameplay-mechanica bedoeld zijn om samen te werken, door spelers aan te moedigen magische krachten te gebruiken en deze strategisch te combineren voor maximaal effect. Met dit veelzijdige magische systeem kunnen spelers hun eigen vechtstijl op talloze manieren vormgeven door vorst, vlam en kinetische kracht te combineren om de formidabele Arks en Epic-wezens in de Enclave te overwinnen. Zodra ze verslagen zijn, zullen deze vijanden respawnen, wat een kans biedt om ze uit te dagen in verschillende gebieden met nieuwe strategieën om hun draden te oogsten of zeldzame bronnen te verzamelen met behulp van nieuwe elementaire combinaties.
“We zijn erg blij om het nieuws vandaag te delen met Game Pass-abonnees en we zijn ervan overtuigd dat ze zullen genieten van de vrijheid van ‘cast & combine’ en de epische gevechten die onze game te bieden heeft. Het team is erg enthousiast over deze samenwerking met Xbox en de kans die dit met zich meebrengt om meer spelers Eternal Strands te laten ervaren wanneer het begin volgend jaar uitkomt. We kunnen niet wachten om de reacties van de spelers te zien.” – Thomas Giroux, CEO bij Yellow Brick Games
Een epische aankomst: Eternal Strands gaat naar de Epic Games Store
De studio heeft onlangs onthuld dat de game bij de lancering ook beschikbaar zal zijn in de Epic Games Store. Deze aankondiging werd gedaan tijdens Unreal Fest in Seattle begin oktober, waar de CTO van de studio, Louis Tremblay, een lezing gaf over de complexe fysicasystemen die het programmeerteam ontwikkelde op Unreal Engine 5 om een hoge mate van interactie te bereiken tussen de wereld, de Epics en het hoofdpersonage, Brynn.