ESL Benelux, onderdeel van ’s werelds esports-marktleider ESL, organiseerde op zaterdag 18 november en zondag 19 november op Bright Day het grootste esports-evenement van de Benelux: de finales van de wintereditie van de ESL Benelux Championship. De ruim 22.000 bezoekers genoten van esports van het allerhoogste niveau.
Winnaars
Op hét tech-evenement van de Benelux: Bright Day, werden de finales gespeeld van Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends, HearthStone en Rocket League. De Counter-Strike: Global Offensive finale werd met overtuigende cijfers gewonnen door Defusekids, Sector One wist de League of Legends titel te pakken, de HearthStone-finale werd gewonnen door Sjoesie en bij Rocket League wist Game Fist met de winst naar huis te gaan. De winnaars werden zowel live als online aangemoedigd door tienduizenden fans!
Bright Day
Tijdens het weekend van zaterdag 18 en zondag 19 november bezochten meer dan 22.000 game- en techliefhebbers het grootste technologie-evenement van de Benelux. Partners van ESL Benelux, waaronder MediaMarkt, Logitech, Medion Erazer en Intel, wisten op deze wijze hun merk op unieke wijze binnen de doelgroep onder de aandacht te brengen. Tijdens de ESL Championship finales hadden bezoekers daarbij volop de mogelijkheid om de nieuwste gadgets uit te proberen, workshops te volgen, en deel te nemen aan de diverse competities zoals de Ziggo eBattle F1 in de ESL Play area.
Over de ESL Benelux Championship
De wintereditie van het ESL Benelux Championship was het tweede kampioenschap wat ESL dit jaar organiseerde. Afgelopen juni organiseerde ESL Benelux al de zomereditie van de ESL Benelux Championship in de Amsterdam ArenA. “De zomereditie was al een groot succes, en de samenwerking met RTL’s Bright Day zorgde voor een uniek esports podium in de Benelux. Nooit eerder zijn er grootschalige esports evenementen, gekoppeld aan een continue online competitie, op deze wijze in de Benelux neergezet” zegt Jaap Visser, Managing Director van ESL Benelux. Dit jaar heeft ESL Benelux in totaal al ruim 440.000 esports fans bereikt met de organisatie van de kampioenschappen. “2017 is voor ons een zeer succesvol jaar waarbij alle groeidoelstellingen verwezenlijkt zijn. Komend jaar zullen wij onze strategie verder uitrollen en esports een nog groter platform geven in de Benelux”, besluit Visser.