Home GadgetsConnectiviteit Erazer Mage P20 Headset review

ERAZER, het is een merk afkomstig van Medion, welke we dan weer kennen uit de ALDI winkels, maar laat je niet verassen door de kwaliteit van deze producten. Erazer is daarvan dan de High end lijn of meer de gaming kant. Net hoe je het wilt zien. Wij gingen nu aan de slag met Erazer Mage P20, een headset in de prijs categorie van €69,99.

Inhoud en Technische Specificaties

Laten we eerst even naar de inhoud van de doos kijken en de technische specs. De ERAZER Mage P20 komt in een stijlvolle zwarte kleur en bevat de volgende items:

• Mage P20 headset
  • Afneembare microfoon
  • Handleiding
@mrchaos86

We pakken even deze nieuwe Erazer Mage P20 headset uit. Mooi stevig Design, goeie oorkappen, robuuste uitstraling. #erazer #pc #gamingontiktok #magep20 #headset

♬ origineel geluid – Mark

Zoals ik in de video al liet weten is de ERAZER Mage P20 vrij stevig van gevoel, door de stevige plastic case. Hij heeft een solide gevoel en drukt daarnaast stevig op het hoofd. Hij is van goed duurzaam materiaal en dat zie je er ook aan af, voor de prijs dat deze kost is hij echt beter dan je zou verwachten. De afneembare microfoon is een goeie plus voor mij, ik vind het soms fijn om enkel wat muziek te luisteren of juist even te gamen zonder dat ding voor mijn mond. De kussens zijn redelijk zacht, maar doordat of mijn hoofd te groot is of de veren te stevig staan, drukken ze aardig op mijn zijkant.

Helaas is hij bekabeld, maar er zit wel een lange kabel aan, deze is 240cm, wat voor het gamen aan een bureau ideaal is. Maar mocht je nou in de huiskamer zitten dan kan dit misschien als te kort overkomen. Verder vinden we op de kabel de bediening terug, hiermee kan je de meeste instellingen aanpassen, RGB, volume en je mic dempen. Het aanpassen van de kleuren behoudt zich helaas tot presets en kan je dus niet helemaal customizen. Dat is jammer, maar ook hier voor de prijs meer dan je kan verwachten.

Als we de headset iets beter bekijken kwa geluid, dan valt de Bass meteen op. Deze staat echt goed en heeft daarbij lijkt ook wel de focus gekregen. Voor games niet heel erg, maar bij het luisteren van muziek is bass niet altijd handig. Je wilt dan soms ook wat meer midden en hoge tonen horen. Tijdens het gamen merkte ik wel dat er een goeie afsluiting opzit, hierdoor hoor je omgevingsgeluid minder en kan je dus echt prima concentreren op jou game. Daarbij is het microfoon geluid van goeie kwaliteit en ben je luid en duidelijk verstaanbaar. Wel vind ik het draagcomfort iets tegenvallen, want als ik hem te lang op heb gaat deze toch irriteren. De headset is door de build eigenlijk geen lichte headset, ook niet mega zwaar, maar je voelt het zeg maar wel op je hoofd haha. Dat moet je wel echt in je achterhoofd houden. Qua geluid richt de headset zich voornamelijk op de lagere frequenties. Bass-gedreven muziek klinkt goed, maar de mid en highs komen minder goed door, wat een gemis is bij andere muziekstijlen. Voor gesprekken is deze headset wel geschikt, omdat hij omgevingsgeluiden goed afsluit. Na een tijdje begon de hoofdband echter wat ongemakkelijk aan te voelen door het gewicht.

Dus als we dit hele plaatje even bekijken en de specs neerleggen heb je eigenlijk voor een kleine prijs een leuke game headset. Wil je dus niet teveel uitgeven dan is dit een goed alternatief.

Technische Specificaties:

• Draagcomfort: Over-ear design voor ultiem comfort