Premium audiomerk EPOS heeft vandaag een nieuwe samenwerking aangekondigd met ESL Gaming Australië, een lokale divisie van ’s werelds grootste esports-organisatie, en treedt toe tot de ESL ANZ Champs als officiële audiopartner met een tweejarige deal voor de competitie.
Dankzij de samenwerking wordt de reeks premium audio-apparatuur van EPOS gebruikt door de talenten tijdens de wekelijkse ESL ANZ Champs uitzendingen, vanuit de nieuwe ESL studio in Sydney.
“Ik gebruik thuis een GSP 670-headset, dus EPOS stond bovenaan mijn lijst met audiopartners,” aldus Graeme Du Toit, Head of Sales & Marketing bij ESL. “Naast s-tier audio ligt een grote focus dit jaar op het geven van een authentiek kijkje achter de schermen aan het publiek. EPOS helpt ons daarbij met het mogelijk maken van twee nieuwe segmenten. De eerste is een teamcommunicatiesegment, om te benadrukken wat er gebeurt tijdens belangrijke momenten in de competitie. De tweede is een technisch pauzesegment, waar ons talent een stap terug doet van de wedstrijd om te bespreken wat er in de server gebeurt en om te chatten met het publiek.”
“We zijn verheugd met EPOS als officiële audiopartner en kijken ernaar uit om wekelijks in de ANZ Champs-uitzending de excellentie in audio te benadrukken met hun productaanbod,” aldus James Fletcher, Product Manager at ESL. “Of het nu gaat om het horen waar een voetstap vandaan komt in CS:GO, of het opmerken van een geluidssignaal in StarCraft 2; audio is altijd een cruciaal onderdeel geweest van succes voor professionele spelers. De juiste uitrusting kan het verschil betekenen tussen het winnen en verliezen van een belangrijke wedstrijd.”
“Als toonaangevende esports-organisatie is ESL een voor de hand liggende partner voor EPOS. Door hun focus op professionaliteit en prestatie passen ze perfect bij ons. Toewijding aan premium audio zit in ons DNA en de mogelijkheid om dit te realiseren door middel van deze samenwerking is interessant voor de ambities van EPOS om de kracht van audio naar alle gamers te brengen.” aldus Maja Sand-Grimnitz, Head of Global Marketing, EPOS.