EA heeft onlangs bevestigd dat het pas opgerichte studio Cliffhanger Games werkt aan een singleplayer Black Panther-spel, hoewel er op dit moment nog weinig details bekend zijn over het spel, aangezien het project nog in de vroege stadia van productie verkeert. Echter, na de aankondiging heeft Cliffhanger Games meerdere vacatures gepubliceerd op LinkedIn (opgemerkt door Exputer) waarin details over de titel worden vermeld.
Een vermelding voor de functie van Senior Game Designer bevestigt schijnbaar dat de Black Panther-titel een open wereld spel zal zijn, wat overeenkomt met wat er gelekt is voordat het officieel werd aangekondigd. De vermelding geeft aan dat de persoon in deze rol zal helpen bij het “tot leven brengen van een rijke en dynamische spelwereld” en werken aan “het ontwerp en de structuur van de wereld”, evenals “hoe de wereld wordt bevolkt met memorabele personages en vijanden.”
Hoewel EA het Black Panther-spel officieel heeft aangekondigd als een action-adventure ervaring, beschrijft een vermelding voor de functie van Software Engineer het als een action RPG.
Er wordt ook melding gemaakt van een nieuw, “zeer innovatief” systeem voor narratief ontwerp en presentatie. Het zogenaamde “Open Story” systeem wordt in de vacature omschreven als de som van “onderling verbonden systemen” die draaien om dialogen en conversatiesystemen. De vermelding noemt ook “ervaring met dynamisch verhaal, vertakkende dialogen, interactieve fictie een pluspunt” als een van de vereisten voor de rol.
Ten slotte geeft een vermelding voor de functie van Senior Software Engineer aan dat het spel wordt gebouwd op Unreal Engine 5.
Hoewel games ontwikkeld door interne EA-studio’s traditioneel gebruik hebben gemaakt van de interne Frostbite-engine van het bedrijf voor de ontwikkeling van projecten in het verleden, is er de afgelopen jaren een verschuiving geweest, waarbij onder andere de volgende Mass Effect-game en Motive Studio’s Iron Man-titel ook worden gebouwd op Unreal Engine 5.