Home Gaming EA zet nieuwe standaard in toegankelijk gamen met 23 extra patenten

EA zet nieuwe standaard in toegankelijk gamen met 23 extra patenten

by Sven

Electronic Arts (EA) heeft opnieuw stappen gezet om games toegankelijker te maken voor een breder publiek. Het bedrijf voegt 23 nieuwe patenten toe aan zijn toegankelijkheidsbelofte, een initiatief waarbij technologieën gratis beschikbaar worden gesteld aan ontwikkelaars. Met deze uitbreiding, aangekondigd na Wereld Gehandicapten Dag, zet EA zijn missie voort om games inclusiever te maken voor spelers wereldwijd.

Innovaties die het verschil maken

De nieuwe patenten richten zich op geavanceerde technologieën, zoals:

  • Intelligente spraakherkenning: beter afgestemd op accenten, spraakstoornissen en uitspraakvariaties.
  • Expressieve spraakaudio uit tekst: volledig gepersonaliseerde stemmen die emoties en stijl beter overbrengen.
  • Spraakgeneratie met je eigen stem: avatars die spreken met de stem van de speler op basis van minimale voorbeelddata.
  • Stemveroudering: stemmen aanpassen aan een gewenste leeftijd via machine learning.
  • Emotiegestuurde muziek: achtergrondmuziek die zich aanpast aan de emoties van de speler.
  • Dynamische spraakfunctionaliteit: automatische herkenning van beschikbare spraakherkenningstechnologie op consoles.

Deze technologieën bieden niet alleen ondersteuning aan spelers met spraakstoornissen of visuele beperkingen, maar maken games ook persoonlijker en inclusiever voor iedereen.

Unreal Engine 5 krijgt IRIS-plug-in

Naast de patenten introduceert EA een plug-in voor Unreal Engine 5. Hiermee kunnen ontwikkelaars de IRIS-technologie integreren, die content analyseert op lichtflitsgevoeligheid. Dit helpt ontwikkelaars mogelijke triggers voor spelers met lichtflitsgevoeligheid vroegtijdig te detecteren en aan te passen.

Toegankelijkheid als prioriteit

Volgens Kerry Hopkins, SVP Global Affairs bij EA, is toegankelijkheid een kerndoel:

“We geloven dat games voor iedereen toegankelijk moeten zijn, en onze teams blijven zoeken naar manieren om dat te realiseren.”

Sinds de start van het initiatief in 2021 heeft EA het aantal toegankelijkheidspatenten meer dan verdubbeld. Daarnaast biedt EA hulpmiddelen zoals Fonttik, dat tekst in visuele content controleert op leesbaarheid, en het geprezen Ping-systeem uit Apex Legends™.

Toegankelijkheid voor de toekomst

EA blijft voortbouwen op zijn missie om barrières te doorbreken in de game-industrie. Bezoek de toegankelijkheidspagina van EA om meer te leren over de tools en om suggesties te doen voor verbeteringen.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x